Avatar billede hej45 Nybegynder
29. maj 2001 - 13:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WHERE ent1.a=100 AND ent1.a=101

SELECT [forretningsforbindelser].[forsikringsrådgiverid], [forretningsforbindelser].[kundeid], [forretningsforbindelser].[kundenavn]
FROM ((forretningsforbindelser INNER JOIN [ff-rel] ON [forretningsforbindelser].[kundeid]=[ff-rel].[kundeid]) INNER JOIN forsikringsaftaler ON [ff-rel].[policeid]=[forsikringsaftaler].[policeid]) INNER JOIN roller ON [ff-rel].[rolleid]=[roller].[rolleid]
WHERE [forretningsforbindelser].[forsikringsrådgiverid]=[indtast forsikringsrådgiverid] And [forsikringsaftaler].[policetype]=152 AND [forsikringsaftaler].[policetype]=153 And [roller].[rolleid]=301;

jeg skal have både 152 og 153 opfyldt. denne sql sætning virker fint hvis jeg kun bruger en af disse i WHERE sætningen, OG ALTSÅ IKKE BEGGE PÅ SAMME TID...:
[forsikringsaftaler].[policetype]=152
[forsikringsaftaler].[policetype]=153

Er der en anden måde man skal skrive det på?
Avatar billede mwittrock Nybegynder
29. maj 2001 - 13:22 #1
Prøv med forsikringsaftaler].[policetype] IN (152, 153)

PoliceType kan naturligvis ikke have begge værdier samtidig (!), så ovenstående vil returnere mere end én række, men det er formodentlig også din mening.
Avatar billede hej45 Nybegynder
29. maj 2001 - 13:30 #2
nej, jeg tror ikke det er det jeg vil (du kan nok høre at der er styr på det...)

det, jeg vil er, at skrive en linie ud med de kundeid som både har policetype 152 og 153
Avatar billede hej45 Nybegynder
29. maj 2001 - 14:38 #3
lukker dette spml, men åbner et med dobbelt point og et tillægspml.