Avatar billede daxthevaks Nybegynder
17. marts 2007 - 05:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

skrivebeskyttelse på alle mapper

Ja som sagt så er alle mine mapper på det ene drev blevet skrivebeskyttet. det kom efter at jeg hade haft problemer med at mine harddisk kun kørte pio mode så prøvede at fjerne min sekundære IDE kanal og nu køre den så udma 5 som den skal..
Men skrivebeskyttelsen kan jeg altså ikke fjerne..
Jeg har søgt og læst jeg ved ikke hvor mange sider her inde, men intet har kunne løse mit problem, har både prøvet det med at gå i dos og skrive ATTRIB -r -h -s *.* /s og har os prøvet i feljsikkertilstand og enda også et par programmer som der skulle kunne gøre det...
Avatar billede hcma Novice
17. marts 2007 - 09:56 #1
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
17. marts 2007 - 15:05 #2
Jeg har slet ik noget der hedder fanen Sikkerhed. Så desværre..

Mvh daxthevaks
Avatar billede hcma Novice
17. marts 2007 - 17:04 #3
du skal starte i Fejlsikker tilstand :o)
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
17. marts 2007 - 17:14 #4
Har os prøvet i fejlsikker tilstand :)
Avatar billede cmoz Praktikant
17. marts 2007 - 23:00 #5
Er det det et grå checkmark der er i "Read Only" for mapperene?

Hvis det er det, så er det "by design" at det er valgt for nogle mapper, f.eks. hvis der er et tilpasset visning i My Documents eller My Pictures eller enhver anden mappe hvor man har ændret visning for vil jeg tro.

Det er sådan set ikke mappen der er skrivebeskyttet, men det fortæller Windows er sat til at have en tilpasset visning af mappen, og skal læse i desktop.ini hvad det er.
Du kan jo f.eks. godt slette en mappe med det grå read-only, så den er ikke skrivebeskyttet.

Så det kan bare være en skjult systemfil der er i mapperne, der højst sandsynligt bruges til at fortælle Windows hvordan den skal vise mappen for dig.

Du kan læse mere her:
http://redmondmag.com/columns/article.asp?EditorialsID=652
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;326549 (den står også på dansk derinde)
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
20. marts 2007 - 21:46 #6
Nej det har ikke noget med det at gøre, har bla søgt efter desktop.ini og jeg har slået visning af alle filer til..

Og det er pga det er ikke et hak men en grønfirkant i skrivebeskyttet..
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
20. marts 2007 - 22:27 #7
Her er os lige et billede af det http://www.dax.1go.dk/skrivebeskyttet.jpg
Avatar billede hcma Novice
20. marts 2007 - 22:37 #8
du er nødt til at genstarte computeren i fejlsikker tilstand (som der også står i artiklen fra microsoft)
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
20. marts 2007 - 22:50 #9
Jamen det har jeg jo prøvet ? altså hvad er det lige at du vil have jeg skal gøre i fejlsikker tilstand ? Kan sige så meget at det er mit F: drev
Avatar billede hcma Novice
21. marts 2007 - 11:54 #10
gå ind i fejlsikker tilstand -> find en mappe på F-drevet -> højreklik -> egenskaber -> og så skulle du gerne se fanebladet Sikkerhed -> klik så på Avanceret o.s.v.  som der står i det lin jeg startede med
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
21. marts 2007 - 12:25 #11
ja okay det har jeg prøvet et par gange nu, der er åbenbart mange bruger på min computer selvom der kun skulle være lavet en. Men unset hvad for en af dem jeg sætter den til så blir blir det stadigvæk til en grøn firkant når jeg kommer ind i windows normalt..
Avatar billede hcma Novice
21. marts 2007 - 12:36 #12
lost  :o(
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
21. marts 2007 - 13:03 #13
OMG ved ik hvad der er sket, men nu er det på alle mine drev og alle mine mapper !!
Avatar billede ksoren Nybegynder
21. marts 2007 - 15:12 #14
I hvilken forbindelse har du ikke skriveadgang?
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
21. marts 2007 - 18:17 #15
Jamen det er båede mit download program og winamp kan heller ikke finde ud af at afspille mit musik..
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
27. marts 2007 - 18:59 #16
Hmm lukker og laver et nyt..