Avatar billede nintoman Nybegynder
16. marts 2007 - 17:51 Der er 2 kommentarer

Seneste version af hjemmeside

Hej! Hvordan sikrer jeg mig, at en gæst ser den nyeste version af min hjemmeside? Gæsten kan have gemt nogle af filerne fra tidligere besøg og så igen hente dem, selvom der rent faktisk er nyere filer at hente, hvilket resulterer i, at gæsten ser en "forældet side".

Jeg havde engang et smart php-script man kunne sætte i toppen af php-filen, der netop sørgede for, at gæsten altid så den nyeste version af siden.

Nogen der kender det?
Avatar billede challenge Praktikant
16. marts 2007 - 18:58 #1
Brug
<META HTTP-EQUIV="CACHE-CONTROL" CONTENT="NO-CACHE">

BRowseren skulle herefter, meget gerne, ikke gemme siden i cachen
Avatar billede challenge Praktikant
23. marts 2007 - 22:30 #2
Fandt du ud af om det var det du skulle bruge?