Avatar billede martin_shearer Nybegynder
16. marts 2007 - 15:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til mit nyt grafikkort

Hi

Jeg har lige købt et nyt grafikkort.
MSI NX7600GS VGA, som jeg har 2 spørgsmål til:

1. på selve kortet, sidder der et stik, hvor man kan sætte strøm til, er det noget jeg skal gøre eller hvad betydning har det strømstik ?

2. Jeg havde før et dvi-dvi kabel, fra min skærm og ned i mit gammel grafikkort, hvis jeg sætter det i det nye stik, så siger computeren, at den ingen forbindelse har til skørmen, jeg kan kun få billedet frem, hvis jeg bruger analog kabelstik, men en "converter" som var med i pakken, til det nye grafikkort. Kan det passer jeg ikke kan bruge mit dvi stik, med dette kort ?
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2007 - 15:15 #1
1 ja der skal sættes strøm til.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
16. marts 2007 - 15:16 #2
hvad gør det strømstik ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
16. marts 2007 - 15:26 #3
Problem 2 er løst, mangler bare at få af vide, hvad det gør at den skal have strøm, har det forbindelse til den passive køling ?
Avatar billede boogie26 Nybegynder
16. marts 2007 - 16:23 #4
Uden den vil den ikk køre den skal have strøm fra strømforsyningen.
Fra GF5XXX modeller skal nvidias grafikkort have direkte power fra strømforsyning,da den skal ha så meget strøm for at kunne køre 3D. strømmen fra agp eller pcie er ikk længere nok til at forsyne dem med strøm. nogle modeller har 2 strømstik på så begge to skal have strøm.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
16. marts 2007 - 16:48 #5
okay tak, bare underligt jeg kunne køre med mit i starten uden at smide det strømstik i. men det er nok fordi jeg ikke har startet noget 3d spil eller lign. uden der var strøm til. smid lige et svar, boogie26
Avatar billede boogie26 Nybegynder
16. marts 2007 - 23:40 #6
Jeg har hvertfald prøvet med mit GF7800gt(glemt at koble til hehe)fik bare besked at der er ikk nok strøm til den så den vil køre i software mode eller sådan noget, så der skal kobles strøm til den :-)
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2007 - 11:50 #7
ok......