Avatar billede brhino Nybegynder
16. marts 2007 - 14:51 Der er 4 kommentarer

Endnu et trådløst problem

Hej med jer

Ved egentlig ikke om spørgsmålet hører til her men bær over med mig. Her er problemet... Både min kone og jeg har 2 stk Dell bærbare pc'er hjemme. Vi har installeret trådløst netværk. Jeg har i en anden tråd haft et problem med at komme på nettet, men disse problemer blevet rettet. Her forleden installerede jeg nogle opdateringer fra Microsoft, hvilket resulterede i at mit trådløse netværkkort pludselig ikke virkede. Jeg systemgendannede og alt var tilbage til sit gamle jeg. Min kone har så i går også installeret disse opdateringer, og tænk sig om ikke det samme problem opstod. Problemet er bare at systemgendannelse ikke virkede i hendes tilfælde. Jeg må indrømme at jeg ikke 100% kan bevise at det er opdateringerne fra Microsoft som har foresaget problemet, men jeg mistænker det stærkt. Jeg har forsøgt alverdens ting. Et af mine problemer er at fanebladet med trådløst netværk under netværksforbindelser er forsvundet !! Altså kan jeg ikke sætte windows til styre min trådløse forbindelse. Jeg har forsøgt at downloade drivere fra Intel (Dell bruger åbenbart Intel Wireless 2200BG), uden held..

Er der nogen her der kan hjælpe ???
Avatar billede giorgio Nybegynder
16. marts 2007 - 18:41 #1
Kan du ikke se opdateringen der er blevet installeret under tilføj/fjern programmer Når du er der vises som default ikke opdateringer, men oppe o øverste højre hjørne kan du sætte et hak at du vil se opdateringer.

Er du i tvivl om hvad der er installeret så bør der stå dato ud for dem, ellers prøv at se i systemgendannelse, den plejer ud for den dato de er installeret vise hvad det var den installerede.
Avatar billede brhino Nybegynder
17. marts 2007 - 17:11 #2
Jeg har prøvet systemgendannelse... På min egen pc gik det godt, på kones gik det slet ikke. Når jeg kigger under trådløst netværk, så har jeg på min egen 1 ekstra protokol installeret som konen ikke har !? Kan dette have noget med problemet at gøre ??  At denne protokol er blevet slettet på en eller anden måde ???
Avatar billede giorgio Nybegynder
17. marts 2007 - 17:44 #3
Det har jeg godt nok aldrig set før, men man kan jo heller ikke følge med i det hele :) Det tør jeg godt nok ikke sige hvad det kan være.
Avatar billede brhino Nybegynder
19. marts 2007 - 19:25 #4
Fejlen er fundet. Og ganske rigtigt er det en opdatering. Ved ikke om det er Microsoft eller Intel men ihvertfald er det et program som hedder Intel Pro som har overtaget kontrollen af det trådløse netværk. Hvem der har givet Intel Pro lov til at overtage kontrollen er et godt spørgsmål ? Ihvertfald ikke mig eller konen. Håber det kan give andre en hjælpende hånd :)