Avatar billede creeker Nybegynder
16. marts 2007 - 13:50 Der er 8 kommentarer

Ekstern HD væk efter win formatering

Hej.

Jeg har erhvervet mig en 500GB esktern LaCie disk. Inden jeg lavede en format c: virkede disken fint, og win kunne sagtens finde den. Nu efter formatering, når jeg sætter disken til finder win ud af - at der er fundet ny hardware.. og spørger efter drivers. Men, der er ingen drivers og jge kan hverken finde disken i bios eller under denne computer under diskhåndtering.

Jeg har opdateret bios + chipset drivers - og OS er Win XP pro SP2.

Jeg har ingen anelse om hvad dette kan skyldes, og da det er min backup HD haster det lidt meget - da alt mit arbejde ligger på den.

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2007 - 13:53 #1
Har du prøvet en anden USB port ?
Avatar billede creeker Nybegynder
16. marts 2007 - 13:55 #2
Ja, har prøvet samtlig, og med samme resultat.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2007 - 14:06 #3
"Nu efter formatering," formateret hvad??
Avatar billede off-line Nybegynder
16. marts 2007 - 16:01 #4
Hvis det er en windows uden SP2 kan den ikke se dine USB.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2007 - 16:10 #5
gotfred >> og OS er Win XP pro SP2. ;-)
Avatar billede off-line Nybegynder
16. marts 2007 - 16:14 #6
Nå ja, så kunne jeg have sparet for for at pusse brillerne:)
Avatar billede off-line Nybegynder
16. marts 2007 - 16:20 #7
Ok,hvis du ikke med andet hardware har konstateret, at dine USB porte er i orden,
så er her et lille program, som kan se det:
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,6085-order,1-page,1-c,alldownloads/description.html
Avatar billede creeker Nybegynder
18. marts 2007 - 12:40 #8
Min mus og andre USB enheder virker fint. Så har sendt min HD tilbage efter at have forhørt mig lidt rundt omkring. Men tak for hjælpen :)