Avatar billede wiborg Nybegynder
16. marts 2007 - 11:49 Der er 2 kommentarer

Hjælp til slet af tomme linier

Jeg har en del skabeloner, hvor modtageroplysninger indsættes i en tabel med flere celler. Det skal være sådan at hvis "att" ikke er udfyldt i "dokumentforklædet" (VBA-form) så skal den tomme linie fjernes.

Der er et bogmærke, "celle"  - uanset om jeg sætter det eller ej fjernes den tomme linie ikke. Til det bogmærke hører denne kode:

'slet tomme linjer i første celle REMMET UD 160307
  ' For Each Oafsnit In _
      ' ActiveDocument.Bookmarks("celle").Range.Cells(1).Range.Paragraphs
    ' If Oafsnit.Range.Text = "" Then
      '  Oafsnit.Range.Delete
    ' End If
  ' Next

Grunden til at det er remmet ud er, at jeg har fundet en anden stump kode der hører til netop det felt der er problemer med.  Her ser koden sådan ud:

If Me.TbxAttention.Text = "" Then
    ActiveDocument.Bookmarks("matt").Select
    Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=2
  Else
    ActiveDocument.Bookmarks("matt").Range.Text = _
    "Att.: " & Me.TbxAttention.Text
  End If

Er der nogen, der har en idé til hvordan jeg kommer videre ? Allerhelst vil jeg undgå at skulle ændre tabellen, hvor i modtageroplysningerne ligger (pt. på 11 skabeloner), men hvis det er et krav at det ligger i én celle, ja så ændrer jeg det selvfølgelig...

Jeg er rimelig rookie indenfor det her,men alle svar vil blive værdsat :-)
Avatar billede wiborg Nybegynder
16. marts 2007 - 13:25 #1
Problemet er løst ved at sætte alle bogmærker i én celle.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. marts 2007 - 18:14 #2
Så luk venligst spørgsmålet