Avatar billede mrpingo Nybegynder
16. marts 2007 - 09:13 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Netværksprinter direkte i bærbar evt. m router

Jeg har følgende hardware:
En printer med et rj45 stik (Canon iR2200).
En bærbar PC (ASUS) m XP Pro
2 x netværkskabel (2m og 15m)

Desuden en D-Link router m én wan og fire LAN stik... Ikke noget med printerserver eller andet...

Det er så mit kontor de næste 14 dage...

Kan jeg forbinde min bærbare med routeren og derfra til printeren, og komme til at skrive ud?

PC - router - Printer => Udskrift ???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. marts 2007 - 09:24 #1
Ja, hvis du har sat printeren (Kopimaskinen :-) op med en fast IP adresse i samme "serie" som routeren deler ud af.

1. find ud af hvad IP-adresse din egen PC har. Formentlig noget med 192.168.1.2

2. Sæt så en IP adresse på printeren - f.eks. 192.168.1.10, jvf. ovenstående adresse.

3. Giv printeren samme gateway og subnet mask, som din egen PC har.

4. Kør "Tilføj printer" guiden på din PC. Når du skal vælge port vælger du at oprette en ny port af typen TCP/IP. Giv den printerens IP adressen som navn/nummer.

5. Find den rette driver (Kan evt. hentes på Canons hjemmeside).

Det skulle være det hele...

Printserver har du ikke behov for - den er bygget ind i printeren (da den har netværksstik).
Avatar billede mrpingo Nybegynder
16. marts 2007 - 11:47 #2
Det var da et rart fyldestgørende svar.

Jeg siger mange tak for hjælpen.
Avatar billede mrpingo Nybegynder
16. marts 2007 - 11:50 #3
Send mig venligst et nyt svar ole...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. marts 2007 - 11:55 #4
Der er svar her...