Avatar billede boogie26 Nybegynder
15. marts 2007 - 22:18 Der er 9 kommentarer

Pc Snegl

ejsa
jeg har nemlig fået et problem.Min pc starter meget langsomt det kan ta op til par minutter. Jeg har lige installeret windows for at se om det hjælper men lige pludselig efter par dage blir den langsom igen. Jeg kører Ad-aware Pro SE, Zone Alarm internet security ver 7.0.302, og spybot og spywareblaster, udover det har jeg ikk nogle programmer der kører i bagrunden, og den har ikk været så langsom før med samme programmer. det gå rigtigt galt når jeg installere titan quest udvidelse, men uden den starter den også langsomt. Og ting som fx notepad hvis jeg skal læse en readme fil ta det op til 1-2min at åbne. husk det er frisk installation af win jeg har.og under enhedshåndtering er der 2x primary og 2x secondary ide kanaler, og jeg har ikk raid aktiveret. anden ting er  den viser op til flere gange under system enheder:bundkort ressourcer,pci bus,via standard host bridge
Min pc konfiguration er:
Win XP pro med SP2 og alle updates, asrock 775dualvsta, 2gb DDRII ram (677mhz), C2D E 6400, 2x
seagate hdd (120gb hver) og en GF7800Gt (pci-e)

Har scannet min pc for alt og den har ikk noget virus eller andet skidt
Avatar billede Jensen DK Novice
16. marts 2007 - 07:13 #1
Hvis du har haft internetforbindelse mens du instalerede XP så kan du godt regne med at det er en OMMER uden internet kabel tilsluttet.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. marts 2007 - 07:17 #2
Ellers kan du prøve www.arlet.dk og klikke på langsom komputer.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. marts 2007 - 07:28 #3
Arlet kalder det Ewido, det hedder i dag AVG anti spyware.
Avatar billede boogie26 Nybegynder
16. marts 2007 - 07:35 #4
Jeg formater og installere windows altid uden internet forbindelse. Den gjorde det lige efter 4 boot op så begyndte den og der var der ingen forbindelse til nettet. Efter det kom jeg på for at update virus, firewall og windows men hjælp ikk. Var stadigvæk lige så langsomt.
Og jeg har prøvet at køre programmer der du linker til men hjælper slet ikk den er langsom stadigvæk.
kan det være pga under enhedshåndtering at den viser så mange ide kanaler og det andet via standard host bridgde vises op til 7 gange og pci bus 4 gange? kan det være via driver pack har installeret for mange kopier af det?bundkort ressourcer kan jeg også finde 4 gange under enhedshåndtering
Avatar billede Jensen DK Novice
16. marts 2007 - 10:12 #5
Prøv kildisk og derefter en ny instalation af XP.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. marts 2007 - 10:17 #6
Kig på www.helgec.dk klik på indholdsfortegn så prøver du sådand instalere du XP.
Avatar billede boogie26 Nybegynder
18. marts 2007 - 02:42 #8
jeg tro jeg fik den til at køre normalt.Har formateret og installeret win igen bare med internet security anti spyware programmer og kun driver til gpu og lydkort.og samme spil og programmer som før.Har bare ladet være med at installere via driver der kom med cd til min mobo og uden nogen codecs til video.Den køre hurtigere men nogle gange kommer der stor tænke pauser men kun få gange( det må jeg nok leve med medmindre jeg kan få det helt væk). har lagt mærke til der kommer kort bip når jeg booter op og jeg har ami bios på min 775dual-vsta
Avatar billede boogie26 Nybegynder
24. marts 2007 - 13:48 #9
den kører sådanset normalt nu,sometider med små hak i det men bedre end før. Du  var den eneste der kom med nogen råd så hvis du vil ha det 30 point på at prøve på at hjælpe bare smid et svar.