Avatar billede billy99 Nybegynder
15. marts 2007 - 20:37 Der er 8 kommentarer

Mobilt bredbånd fra 3? og hvor langt kommer man med 10gb pr mdr?

Skal have internet i min nye lejlighed. er studerende og derfor vil jeg gerne have en stabil opkobling og vil hvis det kan undgås slippe for at skulle betale for en fastnet telefon. Har derfor kigget på muligheden for mobiltbredbånd hos 3. er der nogle der kender noget til det/ erfaringer?

Der står et sted på deres side at man har 10gb om måneden, men har ingen annelse om hvormeget det er. Surfer rimeligt normalt, måske lidt meget, men spiller ikke over nettet. ser lidt drtv, og sputnik. nogen der kan give et præj om det ville kunne gå?

På forhånd tak..-
Avatar billede speedytech Nybegynder
15. marts 2007 - 21:42 #1
Du kan bruge at hente http://www.dumeter.com/download.php - og se om du bruger mere end 10gb om måneden (hvis du har muligheden for det, inden at du vælger internet forbindelsen.. 10gb er rimelig meget - jeg mener at spuknik tager omkring 50-100mb i timen..
Avatar billede leif Seniormester
16. marts 2007 - 12:30 #2
10gb data er en del alligevel. Men om du bruger mere eller mindre er der kun 1 som kan sige og det er dig selv ! :-)

Bare bemærk at det er jo ikke fordi at hastigheden er overvældende på Mobilbredbånd
Avatar billede htx98i17 Professor
20. april 2007 - 17:49 #3
Jeg har brugt bredbånd ved 3 i 14 dage og jeg har brugt 1,5 gb
jeg har surftet meget på internettet og jeg har også set et par afsnit af anna pihl på sputnik etc.

Hvis man ved lidt om komprimering, får man hurtig en forståelse af hvor meget "hvor meget" er. Jeg tænker både på lyd, flash, jpeg og videofiler.

10 gb er meget.

Derudover vil jeg ikke anbefale 3 bredbånd som en hoved-linje til bredbånd. Det er det for ustabilt til.

Desuden smækker deres kundeservice røret på når man går dem på klingen i forhold til at få en teknisk forklaring på hvorfor lortet ikke virker.
Avatar billede leif Seniormester
20. april 2007 - 21:02 #4
Hvad har du haft af problemer ? Bruger du den nyeste version fra deres side ?
Avatar billede leif Seniormester
20. april 2007 - 21:05 #5
Jeg må indrømme jeg har da ikke oplevet problemer med deres Kundeservice (Gad vide om det er fordi jeg er Erhvervskunde)

Hvorfor virker det som om at alle glemmer at deres Mobile Bredbånd reelt stadig er en "Mobiltelefon" forbindelse og da Data kræver ret meget for at holde den i luften skal der ikke meget til før at forbindelsen forsvinder
Avatar billede htx98i17 Professor
20. april 2007 - 22:21 #6
Jeg har netop fået det for 3 uger siden og den installere jo sig selv, så jeg bruger det software den selv installerede. Det er fint nok ifølge 3.

Jeg har de problemer med det at linjen er meget ustabil. Hastigheden varierer meget fra det ene sekund til det andet. 3 gange har jeg oplevet at der overhovedet ikke er hul igennem og jeg har altid kun brugt det hjemme hvor der er excellent signal til 3.

Jeg er også erhvervskunde.

Ja det er en mobil bredbånd, så tænker man helt logisk, så kan det ikke sammenligned med en adsl. Men de ligger op til hastigheder på 1,5 mbit og 3 mbit. Så forventer man ikke at det samtidig er så ustabilt. Jeg gør i hvert fald ikke.
Avatar billede leif Seniormester
20. april 2007 - 23:40 #7
htx98i17 -> De par dage jeg havde det før vi sendte det til en medarbejder til dybere test havde jeg ingen problemer med at holde hastigheden. Han har så haft ret store problemer, men det er fordi han ligger åbenbart i udkanten konstant af 3's dækningsområde. Prøv at opdatere til den software som ligger på deres side
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2007 - 10:19 #8
Er det tid til at få lukket her ?