Avatar billede beta-person Nybegynder
15. marts 2007 - 20:23 Der er 4 kommentarer

Søger en fejl liste i php!

Noget der kender et sted hvor man kan se alle de forskellige fejl koder, som kommer på ens hjemmeside, når man har en php kode forkert, fx unexpected T_ELSE.
Hvis i kender et sted hvor man kan se hvilke fejl og hvilket tegn fejlen vil have rettet?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. marts 2007 - 20:40 #1
...hvad er det helt præcist du mangler? Den fejlbesked giver jo alle de oplysninger du skal bruge for at finde fejlen (filnavn, linjenummer, hvad det var den fandt på et forkert sted). Hvad der *præcist* skal rettes, må du selv finde ud af, hvilket gerne skulle sige sig selv - det er jo kun dig selv der kan vide hvad du prøver på.

I eksemplet med T_ELSE, mangler der ganske enkelt noget før din else - om det er et semikolon, en tuborg-klamme, eller sågar selve if'en, er jo ikke lige til at vide.
Avatar billede beta-person Nybegynder
15. marts 2007 - 20:48 #2
jeg mangler en oversigt over hvilke tegn der mangler når den fx skriver "T_ELSE"
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. marts 2007 - 21:09 #3
Jamen, som jeg lige har sagt, så er det jo umuligt at sige noget udover hvad selve syntaksen for sproget dikterer - det behøver jo ikke engang være fordi der MANGLER noget, det kan lige så godt være fordi du har skrevet for meget.

Hvis det du er ude efter er en liste over *typiske* fejl man laver, eller hvad de T_* den nævner henviser til, så er det jo en helt anden sag - men man kan ikke sige hvad der skal ændres, uden at se koden.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. marts 2007 - 21:16 #4
Og for lige at præcisere - når den siger "unexpected T_ELSE", så skal det læses som "syntaksen for sproget dikterer at der ikke kan være en T_ELSE her".