Avatar billede djtj Novice
15. marts 2007 - 12:23 Der er 11 kommentarer

2 ports 10/100 ethernet switch

Hej

Jeg har i mit job brug for en meget lille switch - den skal sådan se bare have 2 porte. Jeg har forgæves søgt på Internettet uden held. Måske nogen herinde fra - er stødt på sådan en lille en tidligere.

Jeg rejser meget og prioriterer derfor størrelsen 100%.

Hvis du ikke har kendeskab til en 2 ports hub - såmåske du kender en anden så lille som mulig switch.

På forhånd tak.

-Thomas
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2007 - 12:48 #1
Tror ikke du kan få/finde en 2 port switch

Rubytech lavede for et par år siden en meget lille 4 port switch (10x7x3 cm)men den kan jeg ikke finde - måske de ikke laver den mere ?

Men SMC laver også nogle rimelige små switche, f.eks denne:
http://www.midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=SMCFS5&goto=productinfo&conceptbutik=&titletekst=SMC%20EZ%20FS5/%20Switch/%205%20Porte/%2010/100%20%20/%20SMCFS5-%20midtdata.dk&mainfunc=link
Avatar billede kogt Nybegynder
15. marts 2007 - 17:37 #2
hvad skal denne 2 ports Switch kunne altsaa er det bare for og connecte 2 computere over switchen
15. marts 2007 - 18:05 #3
Enig kogt, så er det da nemmere med et x-kabel
Avatar billede kogt Nybegynder
15. marts 2007 - 18:47 #4
rogerrabbit >> ja et crossoverkabel(x-kabel) som jeg kalder det

ellers kan det vaere at det bare er en lille crossover kobling der kan lave 2 almindelige netkabeler om til et x-kabel...

her kan den koebes...
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=296772

saadan ser den ud...
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=106148
Avatar billede djtj Novice
17. marts 2007 - 12:03 #5
Det bør da kunne lade sig gøre at finde sådan en sjover på hele denne klode. :-)

Siuationen hvor jeg har brug for det - er ifbm mit job som konsulent, hvor jeg ofte er ude ved forskellige pcer som jo alle er patchet op i væggen. Her vil jeg så gerne have min egen bærbar på netværket. Men det kan jeg ikke uden at jeg disconnecte den oprindelige pc. Derfor ville en switch eller anden dims - som man lige kunne sætte i stikket i væggen - også tilslutte den oprindelige pc og så min egen. Og en switch på den størrelse i foreslår er jo store at slæbe rundt med.
17. marts 2007 - 12:47 #6
Hvad med denne fætter? kr. 54,-
http://www.dabs.com/productview.aspx?quicklinx=3BG7

kr. 54,- her bl.a.
http://www.computerne.dk/u/125337.htm

Jeg fandt den via edbpriser
17. marts 2007 - 12:49 #7
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2007 - 16:51 #8
Skal du opkoble, uden at du skal skifte/ændre IP adresse ?
Avatar billede djtj Novice
18. marts 2007 - 08:07 #9
Yes sir - men mon ikke DHCP'en klarer det ;o)
Avatar billede haverslev Novice
18. marts 2007 - 10:18 #10
Jo, hvis det altid er Dhcp tildelte IP adresser der kobles op på, så er der ingen problem med en HUB/Switch.
Hvis derimod der kun bliver tildelt EN enkelt fast IP adresse i det vægstik du kobler op på, så vil du ikke kunne connecte den anden pc via din medbragte hub/switch, uden at skulle give dem IP adresser.
Avatar billede djtj Novice
18. marts 2007 - 16:13 #11
Jamen du har så evigt ret. - men mon dog ikke vi skal satste på at 99% af alle klienter får adresser fra en DHCP ;o)