Avatar billede thanhplay Nybegynder
14. marts 2007 - 22:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Min mappe forvandlet til en fil

Hej Eksperter

Min mappe med alle mine mp3'er er af en eller anden grund forvandlet til en fil. Det lyder måske underligt men dette er altså faktum.

dvs. min (mappe) ved navn mp3 --> en (fil) ved navn mp3

jeg har derfor ikke adgang til mine filer under denne mappe.

windows vil ikke opfatte det som en mappe længere, men alstå som en fil. Jeg vil derfor ikke kunne åbne denne som en mappe, men kun som en fil.

Har en eller anden haft det samme problem, og evt. løsninger efterspørges.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. marts 2007 - 01:37 #1
Hvad sker der når du prøver at åbne som en fil? Og hvad hedder den under egenskaber?
Avatar billede thanhplay Nybegynder
15. marts 2007 - 15:44 #2
så kommer windows "åbn med" liste frem, og under egenskaber hedder den som filtype: fil
Avatar billede off-line Nybegynder
15. marts 2007 - 15:55 #3
Prøv med din winCD i drevet, at gå ind i kommandopromten og skriv:
"sfc /scannow" uden citationstegn og med mellemrum v./
Tryk på enter og lad windows undersøge for fejl. Du får efter undersøgelsen
ingen besked, men må se efter, om det hjalp.
Avatar billede thanhplay Nybegynder
15. marts 2007 - 18:15 #4
Nej, det hjalp ikke på noget, men jeg har også lige fundet ud af at min systemgendannelse heller ikke virker, så der er simpelthen noget galt med mit system.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. marts 2007 - 18:35 #5
Du kan gøre flere ting f.eks. downloade Dappix linux. Den kører direkte fra
CD drevet, og giver også adgang til windows, med mulighed for at brænde
filer på CD. Det kræver dog 2 CD drev, hvor det ene kan brænde.
http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Du kan også kører en"Repair" hvor du får en ny windows installation, men
samtidig beholder dine egne filer og programmer. Det betyder dog, at du
efter installation, er nød til, at opdatere på windows update.
Hvis din windows kræver nøgle, så hav den parat.
repair:            http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede off-line Nybegynder
15. marts 2007 - 18:38 #6
Ps. Dappix er en ISO fil, og skal brændes til en bootfil med f.eks. Nero
Avatar billede thanhplay Nybegynder
15. marts 2007 - 20:39 #7
tror ikke at det umiddelbart vil løse mit problem. Jeg har prøvet at køre windows fra en anden harddisk, men resultatet er det samme.

Men "Repair" vil nok løse mit systemgendannelse, så det vil jeg da lige overveje.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. marts 2007 - 20:43 #8
Ok, hvis du følger recepten, er det helt uden problemer, jeg har selv prøvet.
Avatar billede thanhplay Nybegynder
15. marts 2007 - 23:16 #9
tror jeg delvis har løst mit problem, jeg har ihvertfald fundet mine forsvundne mp3'er, de lå åbenbart skjult i fejlmappen FOUND.000 som en masse file.chk.
Så jeg har ikke mistet dem som jeg frygtede.

Tak for dine gode råd og hjælp gotfred, hvis du lige sender et svar så kan jeg give dig nogle points.
Avatar billede thanhplay Nybegynder
15. marts 2007 - 23:27 #10
jo lige et spørgsmål til, du ved ikke tilfældigvis hvordan man omdøber en masser filer  så de får den rigtige endelse vel ? altså fra file0001.chk --> file0001.mp3
Avatar billede kabbak Professor
15. marts 2007 - 23:34 #11
I dos

Ren *.chk *.mp3
Avatar billede off-line Nybegynder
15. marts 2007 - 23:58 #12
Takker! Jeg bruger freeware programmet Lupas rename, du kan jo se på det.
http://rename.lupasfreeware.org/  Download står ude til venstre.