Avatar billede morsingg Nybegynder
14. marts 2007 - 18:09 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Opløsning på skærm ?

Hejsa allesammen!

Det er fordi jeg har solgt min fladskærm, og har fået en ganske almindelig, lidt gammel 17" (almindelig) skærm.

Jeg vil jo gerne have den opløsning der hedder 1280 x 1024, men når jeg vælger dette så går skærmen ud. jeg kan godt vælge de der er mindre end den opløsning, men er bare vant til den. Jeg kan godt vælge den hvis jeg sætter skærmopdateringshastighden ned på 60 herz, men så er det noget utydelig. Er der noget jeg kan gøre ?

Nu kører jeg med den der hedder 1024 x 768.... :-(
Avatar billede master-zalle Praktikant
14. marts 2007 - 18:16 #1
Mange lidt ældre skærme kan ikke køre højre op en 1024x768 hvis det skal køre optimalt. Det samme gælder en smule af de lidt ældre crt skærme.

Så den lidt sørgelige konklusion er desværre nok at den ikke er lavet til at kunne køre højere.

Kig eventuelt på Fabrikantens hjemmeside og se i produktbeskrivelsen over hvad den er opgive til.

\\Master-zalle
Avatar billede morsingg Nybegynder
14. marts 2007 - 18:18 #2
okay øv øv, det var da træls... Men må jo leve med det et stykke tid.. hvor kan man ellers finde en fornuftig og billig almindelig skærm ?
Avatar billede master-zalle Praktikant
14. marts 2007 - 18:46 #3
Man kan selvfølgelig gå i a-z og bilka osv og finde en rimelig til skærm til billige penge.

Men jeg ville personligt punge en 500 mand mere op af lommen og så købe en Samsung skærm. Det er kram efter min smag. (derfor lidt flere kr)

Du kan evt købe en på nettet.. f.eks www.shg.dk eller en hver anden internet butik.
Avatar billede plex85 Nybegynder
18. marts 2007 - 23:35 #4
hi 1182x864 er den optimale opsætning for 17" . syntes jeg,