Avatar billede lum Nybegynder
14. marts 2007 - 15:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Word-redigering af HTML ikke mulig ?

Jeg har et Word.doc gemt som HTML (Word.htm) og lagt på en hjemmeside lavet i FrontPage. Når jeg så åbner dokumentet i min browser er det normalt muligt ar redigere dokumentet via [Filer] og Rediger med MS Word.
Det kan jeg på min gamle PC men ikke på en ny jeg lige har taget i brug. der får jeg en Word Message Box med besked om det ikke er muligt at åbne dokumentet.
Begge maskiner har Xp og Office 2003pakken og er lige godt opdateret (Exp7).

Jeg kan godt bruge lidt hjælp her :-(

LUM
Avatar billede faerch Nybegynder
15. marts 2007 - 11:00 #1
Det er længe siden jeg har brugt word som editor, fordi den skriver hæslig html-kode, men prøver om jeg kan hjælpe alligevel.

Mit umiddelbare bud er at du har frontpage åben samtidigt med at du har word åben?
Kan den være åben i explorer istedet for word?
Et 3. bud kan være at du kan højreklikke på filen og åbne den i notepad og evt. se om der i metatags står noget med frontpage.... (evt. fjerne dette)? (Tag lige en kopi inden).
Avatar billede lum Nybegynder
15. marts 2007 - 12:33 #2
Hej faerch,

Dokumentet er et Wordtest.doc gemt som Webside, altså Wordtest.htm - det er dette dokument der ligger på hjemmesiden.
Det er heller ikke normalen jeg benytter det, men i FrontPage er det muligt, og det giver en "ejer" mulighed for at redigere enkeltstående sider i Word derhjemme uden at have FrontPage til rådighed og derved aflaster det Webmaster (mig :-).

For god ordens skyld så kan jeg fint redigere selve dokumentet på endre PC´er, men bare ikke på den nye jeg lige har taget i brug. På andre PC´er er der en valgmulighed ved valg af [Filer] og "Rediger med MS Word" mens der på min nye står "Rediger med MS FrontPage" ud for samme dokument. Under [Rediger ikonet] kan jeg fortsat vælge Word som redigeringsværktøj.

Om FrontPage er åben eller ej har ingen betydning.
Dokumentet åbner som det skal i explorer som http://.....Wordtest.htm
Notepad giver ikke synlig konflikt:

<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml"
xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word"
xmlns:dt="uuid:C2F41010-65B3-11d1-A29F-00AA00C14882"
xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

<head>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name=ProgId content=FrontPage.Editor.Document>
<meta name=Generator content="Microsoft FrontPage 6.0">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 11">
<link rel=File-List href="Wordtest-filer/filelist.xml">
<link rel=Edit-Time-Data href="Wordtest-filer/editdata.mso">

Jeg tror ikke browseren ser at dokumentet er genereret af Word og derfor skal redigeres af Word ?

LUM
Avatar billede faerch Nybegynder
16. marts 2007 - 08:01 #3
Det er da en meget smart og simpel måde at lave et cms-system på at lade ham redigere i worddokumenterne.
Du har ret i at browseren er ligeglad med hvilket program det er redigeret med, den ser kun html-koden. At word skriver meget mere html-kode end nødvendig er en helt anden sag.

Det tyder på at det er din maskine der gør forskellen, eller nærmere word.

Som jeg forstår det kunne det ikke lade sig gøre at redigere i word, uanset hvordan du forsøger at åbne den. Er det rigtigt forstået?
Men da du kan åbne den med notepad uden problemer ligger problemet ved word tror jeg.

Det kan være en versionskonflikt, men da du skriver at begge PC'ere er lige godt opdaterede tror jeg ikke på dette.

Grunden til jeg nævnte det angående meta-name var at jeg havde oplevet at et html-værktøj ikke var ligeglad med hvad der stod i headeren.
Hvis du ikke har prøvet det kunne du for sjov skyld tage en kopi af filen og fjerne følgende linje (Tror ikke så meget på den, men det er et forsøg værd).
<meta name=Originator content="Microsoft Word 11">

Gad vide om dit dokument ligger lokalt på computeren eller om det ligger på web-serveren. Hvis det ligger på web-serveren kan du prøve at kopiere det ned lokalt og se om det så er muligt at redigere i dokumentet.
(Der kan godt være forskel på word og på notepad, da word opretter en lokal fil, så længe et dokument er åbent).
Det er mit bedste bud lige nu...
Avatar billede faerch Nybegynder
21. marts 2007 - 09:01 #4
Det kan være der er andre, der har andre bud?
Avatar billede lum Nybegynder
23. marts 2007 - 11:54 #5
hej faerch, beklager jeg har været ude af loop´et et par dage men arbejdet pressede sig på :-(
Jo FrontPage har sine underfundige evner - et rent Word.doc der gemmes som Word.htm vises med hvid baggrund, men så kan man blot lave en htm side med word.htm siden indlejret så har du den gennemgående baggrund fra hele hjemmesiden og den besøgende ser ingen forskel på den word-genererede side og en oprindelig FrontPage-side.

Jeg er enig i at det er min maskine der gør forskellen, da det er samtlige sider jeg har problemer med og kun på denne maskine og ingen problemer med nogen af siderne på andre maskiner med Word installeret.
Dokumentet ligger på en webserver og det gør ikke nogen forskel om jeg kopierer det til min egen maskine.

Jeg tester videre.

Tak for dine input i øvrigt det er med til aty holde tankerne i gang.
Avatar billede lum Nybegynder
25. marts 2007 - 00:00 #6
????
Problemet har løst sig - Jeg havde et problem i min Norton Security pakke og endte med at afinstallere og geninstallere programmet, og wupti, nu havde jeg ikke længere noget problem med redigeringen på min nye PC.

Jeg har ingen forklaring på problemet, men det er et faktum at problemet nu er løst.
Avatar billede lum Nybegynder
25. marts 2007 - 00:10 #7
hej igen faerch, ville gerne øse lidt point over til dig men kan ikke finde ud af hvordan. Da jeg så selv prøvede at lægge et svar på siden endte jeg med at give mig selv points ganske udenfor min plan, men man kan vist ikke give points til indlæg af typen "Kommentar" ?

Under alle omstændigheder tak for din sparring. Har så givet lidt God Karma i stedet :-)

lum
Avatar billede faerch Nybegynder
03. april 2007 - 08:43 #8
Hejsa

Det er ok du selv tager pointene, da du jo selv fandt løsningen. Det er fint nok at du bare tænkte på at give mig point - tanken tæller og det er god "karma"!