Avatar billede carparknorth Nybegynder
13. marts 2007 - 23:17 Der er 6 kommentarer

Udvikling af nyt IDE

Hej

Jeg er i gang med at udvikle mit eget IDE for et helt specielt (meget gammel) sprog. Jeg har fået lavet mit program, så det minder lidt om Visual Studio 2005, altså med et interface, der efterhånden ser udmærket ud.

Nu er mit spørgsmål så, hvordan får jeg mit IDE til at understøtte automation (hvis det hedder det)? Det med at når jeg skriver et bogstav, så kommer der en liste med alle de metoder, variabler og andet jeg kan bruge i forbindelse med programmeringen?

Jeg har uploadet et par billeder på siden: http://qs.jensjuulnielsen.dk

Jeg håber I forstår hvad jeg mener, ellers tjek linket og se et par billeder.

Mvh
Jens Juul Nielsen
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2007 - 00:09 #1
det hedder generelt code completion, men MS kalder det intellisense

der er vel kun the hardware, for hver keystroke vurderer du om du skal
foreslå noget og du slår mulighederne op og viser dem
Avatar billede driis Nybegynder
14. marts 2007 - 18:51 #2
Jeg er enig med arne_v. Du skal analysere koden løbende. For hvert objekt eller type; og evt. keywords i sproget, kan du vedligeholde en liste over tilgængelige metoder, etc, og vise dem der er relevante i en dropdown.

Det er én af de features i et moderne IDE; som ikke er helt trivielle at implementere. Det kræver populært sagt at IDE't har en forståelse af den indtastede kodes kontekst.
Avatar billede driis Nybegynder
14. marts 2007 - 18:52 #3
Men i øvrigt findes der et udmærket Open Source IDE til .NET, SharpDevelop.
Måske du kunne få noget ud af at kigge på koden her; og se hvordan de har implementeret code completion.
http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2007 - 23:15 #4
tid at få afsluttet her ?
Avatar billede carparknorth Nybegynder
26. august 2010 - 10:43 #5
Læg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2010 - 00:22 #6
begge?

her er ihvertfald fra mig