Avatar billede koden Novice
13. marts 2007 - 19:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruger man bruger funktion i XP

Hvis jeg opretter en ny XP maskine, så har jeg altid gjort det med kun administrator som bruger, da der typisk kun er en bruger af maskinen, eller måske flere brugere som ikke behøves egen bruger.
Men jeg har hørt det er dumt med kun adm. som bruger???

Bør man oprette en anden bruger, som der så logges på med og som i øvrigt ikke har adm. rettigheder.

Det er også lidt forvirrende at hver oprettet bruger har dokumenter,foretrukne o.s.v.

Eller hvordan bruger man bedst bruger funktion i XP?

Lidt skørt spørgsmål måske.....
Avatar billede m2000 Nybegynder
13. marts 2007 - 19:49 #1
Lav altid mere end en bruger... hvis den ene skulle fucke så det godt en backup...
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2007 - 20:25 #2
Hvis du opretter en Admin.konto ved installationen af XP, så kan du tillige tilgå maskinen på den indbyggede admin.konto efterfølgende.(f.eks vi fejlsikret tilstand)
Den konto oprettes automatisk og uafhængig af alle de bruger(e) du evt. måtte oprette ved nyinstall.
Her er lidt omkring kontoer:
http://www.microsoft.com/danmark/athome/security/online/logoff_admin_account.mspx
Avatar billede koden Novice
14. marts 2007 - 07:36 #3
okay...godt link..send et svar...
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2007 - 19:52 #4
;o)