Avatar billede zuschlag Juniormester
13. marts 2007 - 17:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forfaldent beløb på ekstern Kontoudtog

Hej
I C5 v. 4.0 er der en pudsighed i det eksterne kontoudtog.
I det eksterne kontoudtog udskrives ny saldo og lige nedenunder det forfaldne beløb. De er ens på trods af at noget af saldoen rent faktisk ikke er forfalden?
Er der andre der har et lign. problem?
Det gælder både i den tilrettede rapport (usr) og i sys-udgaven. Det gælder til gengæld ikke i det interne kontoudtog.
I konsol-versionen kan jeg se at feltet forfalden indeholder koden:  &SaldoArr[#IForfalden] medens saldo indeholder koden &SaldoArr[#ISaldo]

Håber på lidt hjælp, da det er eksterne udtog vi sender til kunder, når de skylder...

Venlig hilsen

Anders Z
Avatar billede flizzy43 Nybegynder
18. marts 2007 - 21:13 #1
Bare en lille strøtanke - husker i at efterberegne debitor inden udskriften?
Avatar billede zuschlag Juniormester
19. marts 2007 - 19:51 #2
Hej
Tak for respons.
Det er desværre ikke nok.
Til gengæld har jeg opdaget at det ikke er alle debitorer, der er ramt af problemet.
Nu er jeg igang med at prøve at diagnosticere lidt mere. Datoen alen er i hvertfald ikke afgørende?
Mærkeligt.
VH Anders Z
Avatar billede flizzy43 Nybegynder
20. marts 2007 - 08:52 #3
Nej, det er korrekt - datoen alene gør ikke udslaget - hvis der ikke er udlignet korrekt på debitoren - kan det i allerhøjeste grad osse ha' betydning :-)
Avatar billede zuschlag Juniormester
20. marts 2007 - 16:13 #4
Hej
men... hvis et beløb 200,00 kr - er forfaldent - lad os sige d. 25. marts og jeg laver det eksterne kontoudtog d. 20. marts, så skal de 200,00 kr jo med i saldo men ikke i forfalden - ikk?
Og de kan jo ikke udlignes før de er betalt - i hvertfald ikke som vi kører bogholderiet?;-)
Avatar billede flizzy43 Nybegynder
21. marts 2007 - 08:47 #5
Det har du fuldstændig ret i - har netop checket Fejl listen i SP1 og der var intet galt med eksternt kontoudtog - Hvilken dato efterberegner du debitorsaldi ? den 20 - 25 eller 31. marts - ved ikke om det evt. kan have betydning - som du ved er der intet der er sort og hvidt :-)
Avatar billede zuschlag Juniormester
25. marts 2007 - 17:59 #6
Hej Flizzy
Det er ikke uvilje der har gjort at kommentaren er sen.
Jeg har prøvet forskellige muligheder af i vort system.
Jeg fortod ikke helt hvad du mente omkring dato og beregning af deb. saldo. Det gør vi jo sådan set hele tiden, efter behov?
Det mærkelige er dog at en debitor som havde en faktura der var forfalden netop d. 20 marts, inden d. 20 opførte sig pudsigt, men efter d. 20 marts opførte tallene sig ok.
Jeg kan godt se, det hele lyder lidt mærkeligt, og det er det også.
Venlig hilsen
Anders
Avatar billede jenic Nybegynder
16. november 2007 - 22:18 #7
jeg har været ude for at kaldet af makroen til beregning af saldoen (på en af triggerne i rapporten) skulle have ændret argumenterne, således at den beregnede beløbet korrekt efter ultimodatoen eller udskrivningsdatoen.
Avatar billede zuschlag Juniormester
19. august 2010 - 08:11 #8
spgm lukkes/AZ