Avatar billede raiser2 Nybegynder
29. maj 2001 - 09:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vi kan ikke se vores server........!

Når vi tager en Webserver af vores system, og sætter en ny maskine på dens plads med samme ip nummer, så kan vi ikke se den i huset.
Giver vi den et nyt ip nummer, kan vi godt se den, selvom ip nummeret har været brugt før.
Avatar billede steel-shark Nybegynder
29. maj 2001 - 09:54 #1
hvad er problemet så???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. maj 2001 - 09:57 #2
Kører i Active Directory?

Serveren kan være registreret mange steder. DNS, WINS, og selvfølgelig i AD. Både på navn, MAC adresse og IP. AD tillader ikke så mange konflikter. Måske også undtagelser i DHCP serveren?

Gå ind i AD administratoren og fjern alle referencer til pågældende server. Fjern desuden eventuelle referencer i WINS, DNS og DHCP serveren.

NanoQ
Avatar billede kgj05 Nybegynder
29. maj 2001 - 10:12 #3
Prøv at pinge på nr. og navn der er en konflikt !
prøv at tjekke via en kommando prompt:

tracert servername
ping ip.nr.
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. maj 2001 - 10:29 #4
raiser2,

både ip-nummer og maskinnavn (samt servertype) skal være det samme for at du kan erstatte en maskine med en anden på den måde du gør.
Avatar billede svein Nybegynder
29. maj 2001 - 10:36 #5
Maskiner kommunikerer på MAC addr. nivå og bruger IP til at finde MAC adresser. Når en maskine \"arver\" en anden maskines IPaddr. vil DNS, WINS etc. have registreret denne maskines MACaddr og vil forsøge at lave forbindelse til den. Den eksisterer ikke - så dermed kommer den fejl.

Udover det registreres i DNS en maskines GUID som er unik. Det kunne godt være det der er problemet.

Det kan også være at I har kommet til at glemme at konfigurere DNS tabben i IP opsættet på den nye Webserver. Det gøres på følgende vis:

http://www.svein.dk/Indhold/ActiveDirectory/DNSRoot%20Domain.html

Vigtig: Husk at sætte hak i \"Register this connection\'s addresses in DNS\"
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
29. maj 2001 - 17:22 #6
raiser2: Du har godt nok en del point ude og hænge... Du har besvarede spørgsmål tilbage fra december. Burde du ikke lukke nogen af dem?