Avatar billede png Nybegynder
13. marts 2007 - 00:47 Der er 1 kommentar

GPS tracking?

Jeg har for nyligt købt en laptop, og har hørt  at man kan få et program, hvor man fra en anden computer kan se laptoppens fysiske placering ved hjælp af de Wifi hotspots den bruger når den logger på internettet.

Nogen der har nogle anbefalinger til et godt program der kan gøre det beskrevne?

tak
Avatar billede screem_brille Novice
13. marts 2007 - 01:44 #1
1 det har intet med GPS at gøre (det er via satelitter)
2.man kan teoretisk gøre det via netkortets MAC adresse.
3 I praksis er 2 ikke en mulighed.
4. hvad hvis en evt tyv blot formaterer din maskine, så er programmet væk, og derved ingen sikring.
5. sikre den tydeligt med navn og evt. adresse (man kan låne graverings kit hos dit lokale politi, har man kunne ihvertfald), eller købe kits til at ætse navn ind i coveret, en tydeligt mærket maskine har en noget bedre præventiv effekt, men udelukker stadig ikke tyveri.
6 hav kode på selve maskinen, så den ikke kan bootes op uden indtastning af koden husk også kode til BIOS).
7 ja ovenstående er irriterende, men skal et fjols stjæle den, er det da rart at vide at ens data er sikre, og at fjolset ikke kan komme til at bruge den til noget.