Avatar billede nimaha Nybegynder
13. marts 2007 - 00:05 Der er 14 kommentarer

PC går i Hack

Hej Eksperten. Jeg har et rimlig alvorlig problem med min PC.. Jeg har før skrevet inde på virus afdelingen, men de sagde at der ingen virus var, men at der måske var et varme problem.. Jeg har nu prøvet at gøre rent inde i computeren, men problemet opstår stadigvæk..

Problemet er følgende: Nogle gange går min PC i hak og en høj bip lyd kommer ud af mine højtaler. Jeg kan ikke gøre andet end at genstarte når det sker. Ved ikke om det er en virus.
Vær venlig at tjekke min logfile.

Her er link til min gamle tråd: http://www.eksperten.dk/spm/766499
13. marts 2007 - 00:27 #1
Evt. ka' du oprette spm under http://www.spywarefri.dk/forum/
Henvis venligst også til denne tråd
http://www.eksperten.dk/spm/767599
og/eller
http://www.eksperten.dk/spm/766499
Avatar billede halifax Nybegynder
13. marts 2007 - 02:41 #2
1. Har du kikket i Logbogen om der skulle stå noget brugbart ved det tidspunkt, når det sker. Logbog, find den under Computeradministration.

2. Kan du åbne joblisten (Ctrl+Alt+Delete) når det sker for at se om et program skulle stjæle alt CPU tid, eller låser maskinen simpelthen?

3. Synes nu mest det tyder på et hardwareproblem = beeplyden. Det kunne være din RAM som er defekt. Når et program skal skrive til eller læse fra et bestemt adresseområde i RAM'en, det som er defekt, går den helt i baglæs fordi data ikke kan behandles.

Tjek din RAM med memtest86 - www.memtest86.com  som er gratis at bruge. Læst brugervejledning først.
Avatar billede nimaha Nybegynder
13. marts 2007 - 13:42 #3
Tak for hjælpen til jer begge to..

dr1: jeg tror ikke at problemet er noget spyware men tror det er et hardwareproblem som halifax siger det.

halifax:

1. Jeg kan intet gøre når computeren går i hack.
2. Nej. Kan ikke åbne joblisten.
3. Vil prøve at tjekke mine ram som du siger.

Tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede nimaha Nybegynder
13. marts 2007 - 13:54 #4
En anden ting... en enkelt gang da jeg skulle starte min pc sagde den noget med at der var fejl i "Hardware Monitor".. Så jeg gik ind i bios, under et eller andet jeg ikke husker hva hed og fandt noget der hed "Hardware Monitor".. Derinde var der et tal som stod med rødt hvor der vist stod "12v". Og jeg trykkede så der istedet stod "Ignore". Så kunne min computer starte igen. Efter jeg har gjort min computer ren har jeg så stillet den tilbage til "12v". Må dog sige at efter jeg har gjort den rent, virker det til at der går lang tid inden den går i stå.
Avatar billede nimaha Nybegynder
13. marts 2007 - 14:16 #5
Jeg har nu fundet ud af, at jeg har en blæser i computeren som ikke fungere.. Det er en som jeg har fået sat ind i computeren senere, og da jeg mærkede på den var den meget varm selvom den ikke fungerede. Så har taget den ud nu. Nu må vi se om min computer fungerer nu.
Avatar billede nimaha Nybegynder
13. marts 2007 - 15:55 #6
Selvom jeg har taget ovenstående blæser ud, og renset blæseren til grafikkortet opstår problemet stadig. Kan dog mærke at blæseren til grafikkortet er meget varm og virker ikke til at blæse ret kraftigt. Men det er jeg nok ikke kompetent nok til at vurdere. Måske tyder det alligevel på at være spyware problem..
Avatar billede halifax Nybegynder
14. marts 2007 - 07:32 #7
Hvis "den anden blæser" du taler om er den som sidder oven over processoren vil jeg råde til IKKE at bruge din computer før du får monteret en, som fungerer. Du risikerer at brænde CPU'en af.

Det kan også forklare dit proplem, da CPU'en er forsynet med en sikkerhedsforanstaltning, som simelt hen får den tl at holde op med at fungere, når den bliver for varm. Måske taler vi her om noget ved 90 grader eller derover.

Når du så genstarter - selv om det sker umiddelbart efter - har den allerede kølet så meget ned, at genstart er mulig, men snart efter vil den stoppe igen, afhængig af hvor heftig den arbejder, dvs hvilke programer du har gang i. Og i den sidste ende er der risiko for, den helt står af.

Hvis du er sikker på der IKKE er tale om blæseren over CPU'en, å der fejlsøges andre steder. Allerede foreslået RAM.
Avatar billede zeppelin Nybegynder
14. marts 2007 - 09:11 #8
Hvilken blæser er det du har taget ud?

Kunne bestemt godt lyde som et varme problem, når den bare går i hak, og lyden kommer ud af højttalerne og ikke fra pc'en.

Hvis det er cpu blæseren du har taget ud, skal du nok undgå at tænde computeren. Prøv evt. at sætte strøm til blæseren fra et andet sted på bundkortet for at se om det er blæseren, eller stikket på bundkortet der ikke virker. Kan være du bare skal have en ny blæser.

Mvh lasse
Avatar billede halifax Nybegynder
14. marts 2007 - 14:33 #9
Til zeppelin - Lasse.
Du har været med på Eksperten siden oktober 2001 og burde vide, hvad der anses for god etikette herinde. Jeg hentyder til, at du ikke hidtil har deltaget i løsningen på dette spørgsmål, hvor vi forsøger at skyde os ind på problemet. Pludselig kommer du ind fra højre og smider skråsikkert et svar, selv om du ikke selv er 100% sikker. Dit indlæg begynder jo med et opklarende spørgsmål!!

Læs igen den uofficielle Eksperten FAQ  http://expfaq.1go.dk/  især dette:

"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."
Avatar billede nimaha Nybegynder
14. marts 2007 - 14:57 #10
Der er ikke tale om blæseren over CPU'en..

Programmet som kunne tjekke rammene kunne jeg ikke helt finde ud af at bruge:(
Avatar billede halifax Nybegynder
14. marts 2007 - 15:33 #11
Surt nok at problemet ikke blev identificeret - men heldigt at der ikke er tale om CPU køleren. Mon ikke det gør zeppelin's svar egnet til afvisning.  :-)

Vedr. RAM - prøv i stedet Windows Memory Diagnostic
http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

som er en online diagnose.
Avatar billede nimaha Nybegynder
14. marts 2007 - 20:52 #12
Jeg har ny købt nyt grafikkort.. sat det i og installeret det.. jeg har kørt en test på min computer, som tester rammene, men programmet siger at mine ram fungerer. Problemet opstår dog stadig væk:(
Avatar billede nimaha Nybegynder
14. marts 2007 - 21:13 #13
Nu kan jeg også se at mit graffikkort hvis ikke er installeret helt ordentligt.. når jeg er på skrivebordet, højreklikker og går ind i egenskaber så er der ingen faner jeg kan vælge imellem. Kun et vindue der hedder "Egenskaber for Skærm"..
Avatar billede halifax Nybegynder
18. marts 2007 - 19:24 #14
Er du kommet videre med dit grafikkort??

Du skal sikkert have driveren til det (gen)installeret.