Avatar billede jespere Nybegynder
12. marts 2007 - 23:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Server Application Unavailable .Net Framework 2.0

Jeg har et problem med at få .Net Framework 2.0 til at spille sammen med min IIS 6.0

Det handler om rettigheder.
Hvis jeg giver "Everyone" "Full controll" til mappen hvor mit website ligger, så fungerer det fint. Fjerner jeg disse rettigheder, får jeg fejlen:

"Server Application Unavailable
Failed to execute request because the App-Domain could not be created. Error: 0x80070005 Access is denied."

Kan nogen fortælle mig hvilken bruger/gruppe der skal have hvilke rettigheder til katalogerne ?

Jeg har ledt hos Microsoft, men synes ikke at kunne finde svar der.

Mvh
Jesper
Avatar billede jps6kb Novice
13. marts 2007 - 09:59 #1
Altså, nu kommer det selvfølgelig lidt an på hvad du har lavet, men som standard mener jeg bare at ASPNET kontoen og IUSR_[maskinenavn] og NETWORK_SERVICE skal have.
Avatar billede jespere Nybegynder
13. marts 2007 - 12:10 #2
> jps6kb.
Have hvad ? Læse, skrive.. ??
Avatar billede jps6kb Novice
13. marts 2007 - 12:25 #3
Sorry.. ja, skrive.
Avatar billede jespere Nybegynder
13. marts 2007 - 13:19 #4
IUSR_[maskinenavn] skal så vidt jeg kan se ikke have skriveadgang.
Men jeg manglede NETWORK_SERVICE.
Så tak for hjælpen.

Mvh
Jesper
Avatar billede jespere Nybegynder
13. marts 2007 - 13:19 #5
Og glemte lige dine point...
Avatar billede jps6kb Novice
13. marts 2007 - 13:39 #6
Super. Jeg siger tak for point. ;)