Avatar billede torejessen Nybegynder
12. marts 2007 - 17:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket sprog programmeres Microsoft 2007 i?

Hej

En kammerat og jeg sad og blev uenige om, hvilket sprog Microsoft mon har udviklet Office 2007 i.
Han mener C++ og jeg C#.
Hvis du har noget insiderviden eller bare kender link til mere info om dette, ville vi være taknemmelige.
Kan det tænkes at de første Office kom fra C++, og nu udvikles det i C#?
Jeg kan se at Microsoft på deres Jobopslag i Officeafdelingen i Redmond søger udvikler der kan både c/C++ og C#.

Min kammerat mener, at hvis de havde udviklet det i C#, så kunne det ikke afvikles på almindelige PC, uden at de har nogle developer-extensions..

Mvh
Tore
Avatar billede madeindk Nybegynder
12. marts 2007 - 23:31 #1
Jeg kunne bestemt ikke forestille mig andet end det var udviket i C# - det din kammerat siger passer ikke, for så kender jeg da mange programmer der ikke ville kunne køre hvis man ikke havde dev. extensions og det holder jo ikke. Det eneste det egentlig kræver at køre det er egentlig at Framework 1.1/Framework 2.0 er installeret.
Avatar billede madeindk Nybegynder
12. marts 2007 - 23:31 #2
Og hvis det kræver dev. extensions at kode i C# ville der jo ikke være nogen ide i det, for min mormor fx. ville da aldrig nogen sinde installere sådan nogle extensions så det aggument holder sgu ikke ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2007 - 03:24 #3
http://office.microsoft.com/en-us/suites/HA101668651033.aspx

nævner ikke .NET som et krav for at kunne køre Office
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
13. marts 2007 - 15:45 #4
I kunne evt. bruge PEID til at finde ud af det. Jeg kan se mit office 2003, er compilet med en ms c++ 7,0 compiler
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
13. marts 2007 - 15:46 #5
Men PEID fortæller jo kun hvad enkelte dll og exe filer er compilet med!!!
Avatar billede torejessen Nybegynder
16. marts 2007 - 10:53 #6
Hej og foreløbig tak. Jeg er helt enig i dit ræsonnement madeindk men det er der altså en del der ikke er på min uni.. Der er til gengæld ikke nogen der ved noget med sikkerhed, så det er bare gætterier det hele. Alex det lyder smart hvis du har et program der kan se hvad koden er skrevet i, men jeg har ikke office 2007 selv.

Mht Frameworket, kunne man ikke tænke sig at de udviklede det i C# og brugte et hjælpeprogram til at kompilere det til maskinkode, så brugere ikke behøver de extensions for at bruge det?

Jeg er stadig mege interesseret i flere kommentarer/facts

God weekend
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2007 - 14:02 #7
.NET kraever .NET
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2007 - 23:19 #8
tid at få afsluttet her ?
Avatar billede torejessen Nybegynder
18. august 2010 - 20:48 #9
Hmm - ikke løst endnu, men ingen har angivet et svar så jeg er nødt til at tildele pointene til mig selv..
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2010 - 18:57 #10
Det er tilladt at bede om et svar!

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5