Avatar billede raketten Praktikant
12. marts 2007 - 13:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook - slette dubletter i mail folder

Er der nogen, der kan hjælpe med en makro, der sletter dubletter i mails - enten folder for folder eller folder + underfoldere?

Ved et uheld er der pludselig kommet to ens af alle mine mails helt tilbage fra 2000. Da jeg gemmer alt, vil det tage en rum tid at gøre det manuelt.

/raketten
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. marts 2007 - 13:44 #1
Avatar billede raketten Praktikant
12. marts 2007 - 16:15 #2
Det ser ud til, at der er noget der!
Hvis du vil have point, skal du lave din kommentar som svar.
vh raketten
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. marts 2007 - 16:31 #3
Der er svar her, hvis du kunne bruge det :-)
Avatar billede raketten Praktikant
14. marts 2007 - 13:31 #4
Du får pointene - men jeg kunne ikke bruge det.
Det jeg havde håbett på var en macro, som løb alle mails igennem, fandt dubletter (f.eks ens "modtaget", "emne" og "størrelse") og enten slettede dem, markerede dem eller lign.
Microsofts løsning duer ikke. Enten forstår jeg den ikke eller også viser den blot måde at sortere på, som ikke hjælper.
/raketten
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2007 - 14:14 #5
Du burde komme til at sortere, så alle dubletterne ligger efter hinanden.

Så er det bare at markere dem alle, og slette dem på én gang.

Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det. Men det kræver selvfølgelig at alle dubletterne har en eller anden sammenhæng.
Avatar billede raketten Praktikant
14. marts 2007 - 23:40 #6
jeb. Og det er det, jeg ikke kan få til at virke. For hvad er det lige, man skal sortere på? Microsoft nævner "ændret" men det giver ikke mening .. med mine mails.
(Jeg håber, der snart kommer en macro-optager som i excel - det kunne være fint i andre office programmer som outlook og access)