Avatar billede infinito Nybegynder
12. marts 2007 - 09:19 Der er 8 kommentarer

Krav til webserver

Hej,

Er det urealistisk at køre en 50-60 domæner på en server med følgende specifikationer? Hvor mange unikke besøg kan en sådan server trække.

Managed hosting af Linux-server
• Hosting og drift af 1 server
• Installation af OS og Plesk 8
• Support og opdatering af operativsystem
• Overvågning i SysOrb
• Generel systemadministration
• Rapportering og dokumentation

Dedikeret server
• IBM x336
• 1 stk. 3.2GHz processor
• 2GB RAM
• 2 stk. 146GB Hot-Swap 10k SCSI HDD
• Redundant Power Supply

Båndbredde – IP-trafik
• 100GB trafik pr. måned
• Burstable op til 100 Mbps
• SLA 99,9%

Ekstra trafik koster kr. 3,- pr. GB
Konnektivitet
• 100 Mbps – Fast Ethernet
• Port fee (RJ45/Ethernet)

Backup
• IBMs Tivoli Storage Manager
• Backup af filer
• Estimeret 10GB data per måned
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. marts 2007 - 09:23 #1
Det kommer jo helt an på hvordan de sites er kodet, hvis det er html sites er der ingen problemer, men hvis det er meget tunge eller dårligt kodede sites, er det svært at sige.

Må man spørge hvor det er du har fået det tilbud ?
Avatar billede infinito Nybegynder
12. marts 2007 - 09:42 #2
Det er et miks.. cms-systemer og html sider m.m.

Vil skyde på at ca 30 af dem kommer til at kræve en database.

Tilbuddet er fra netgroup.dk Hvad da?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. marts 2007 - 09:52 #3
Synes at prisen på extra trafik er god, det var bare derfor :-)
Jeg bruger en næsten identisk server til hosting, godt nok til win2k3, og jeg har ingen problemer med at hoste så mange domæner. Performance er meget svært at udtale sig om, det må næsten prøves af live :-(
Avatar billede infinito Nybegynder
12. marts 2007 - 10:03 #4
hvad betaler du om måneden for din hosting?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. marts 2007 - 10:05 #5
mener det er 3000 per måned, kan ikke lige huske hvad der er med i pakken af trafik og backup. Det er hos DIR.dk
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. marts 2007 - 10:07 #6
Du kan jo prøve og ringe til dem og snakke med en tekniker, sig du har kigget på http://www.dir.dk/Produkter/BureauServer.aspx og så få ham til at vurdere din case
Avatar billede infinito Nybegynder
12. marts 2007 - 10:13 #7
har fået dem ned på 2500 ved at indgå en 2 årig aftale :) så det er fint nok.. ellers tak ;)

men summasummarum - du tror ikke at der vil blive problemer med performance, med de specs?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. marts 2007 - 12:07 #8
nej, det mener jeg ikke der vil være performance problemer , men som sagt så er det svært at sige uden at have kendskab til kodningen.
En server af den størrelse kan køre hundredevis af domæner uden problemer efter min vurdering :-)