Avatar billede nicholas- Nybegynder
12. marts 2007 - 00:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opbygge hjemmeside med filnavne

Hej
Jeg skriver fordi jeg gerne vil vide hvordan det er bedst at opbygge sin hjemmeside. Og her mener jeg helt grundlæggende med filnavne og includes osv, og hvad der er mest hensigtsmæssigt i forhold til søgemaskiner.

Er det bedst at have en index side, som vha. f.eks. php includer de andre sider, så ens link måske hedder "?side=kontakt"?

- Eller er det bedre at man linker til kontakt.php og så i kontakt.php så includer man de forskellige headers?

Eller måske en helt 3 måde. Hvad vil den mest effektive og korrekte måde være?
Avatar billede roenving Novice
12. marts 2007 - 00:49 #1
Søgemaskinen læser den aktuelle url, så du skal sørge for, at det relevante indhold er fuldt afhængig af denne url, så alle kommer til det samme resultat ved at benytte denne url ...

-- om du så gør det på den ene eller den anden måde er ikke væsentligt, men har nere forbindelse med den måde, som brugeren opfatter det på !-)

-- et eksempel på, at (i)frames kan bruges helt uproblematisk kan du se på en implementering af iframe-links hos http://www.spywareinfo.dk/htm/computertjek.htm
Avatar billede nicholas- Nybegynder
14. marts 2007 - 18:16 #2
Oki tak. Blev lige lidt i tvivl. Så holder jeg mig bare stadig til ?side=kontakt.

Svar?
Avatar billede roenving Novice
15. marts 2007 - 09:23 #3
-- det lyder som en god idé !-)

Velbekomme '-)

-- men behold langt de fleste af dine point selv !o]
Avatar billede nicholas- Nybegynder
16. marts 2007 - 02:10 #4
Det ved jeg ikke lige hvordan man gør hehe så du får bare dem alle den her gang...
Avatar billede roenving Novice
16. marts 2007 - 05:09 #5
-- til en anden gang, så skal du bare selv lægge et svar, og bagefter vælge avanceret, når du skal fordele point !-)

Tak for point ;~}