Avatar billede mads_ Nybegynder
12. marts 2007 - 00:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

RMA Sag, hvor lang tid har de?

Hej, har sendt en vare til RMA den 16 februar 2007. Hvornår har jeg krav på at få krediteret varen? - Har en kammerat der siger 3 uger. Kan det passe? og nogen der har dokumentation på svaret?

På forhånd tak!
Avatar billede ibka Novice
12. marts 2007 - 00:36 #1
Det er afhænnig af hvornår du har fået varen leveret og hvad det er du har købt. Er det noget du næsten (0-2 uger) lige har fået leveret burde du kunne få det byttet med det samme (nogle dage), hvis altså der er en erstatningsvarer på lager, ellers krediteres. Så er det en DOA - Dead On Arrival. Ellers kan du lade dine 14 dages fortrydelses ret gælde. Hvis det er mere en 2 uger siden kan 3 uger godt passe. Men det er lidt forskelligt fra producent til producent. Over 4 uger er det uacceptabelt
Avatar billede mads_ Nybegynder
12. marts 2007 - 00:39 #2
Produktet er køb i dec 2006.
Avatar billede scopionius Nybegynder
12. marts 2007 - 07:04 #3
Måske kan du finde forhandleren her: http://www.forhandlerinfo.dk/shop/EDB-MIX.html
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:45 #4
Mange producenter/forhandlerer kører med ca. en måned. Om det er rimelig tid, kan jo så altid diskuteres.
Avatar billede mads_ Nybegynder
13. marts 2007 - 15:46 #5
Så der er ik noget præcis lovgivning på dette område?
Avatar billede robotten Praktikant
13. marts 2007 - 15:56 #6
Kun noget med "inden for rimelig tid, og at det ikke påfører forhandleren større omkostninger".
Men jeg vil vente en måned max, inden jeg vil forlange en anden løsning. Det må være rimeligt begge veje, selvom de ter irriterende at skulle undvære noget grej så længe.
Avatar billede scopionius Nybegynder
13. marts 2007 - 17:23 #7
1 måned er efter min mening alt for lang tid. Hvad skal de dog bruge alt den tid til??
Jeg vil sige max. 14 dage. På den tid kan såvel sælgeren som producenten sagtens nå at reagere, hvis ellers viljen er der.

mvh
Scopionius (selvstændig)
Avatar billede ibka Novice
13. marts 2007 - 19:12 #8
Det kan desværre ikke altid lade sig gøre uanset hvor meget vilje sælger har.
Hvis nu værkstedet som skal udføre rep. har 3 ugers rep. tid og det sker jævnligt med f.eks. biltelefon eller pda. Så kan du som sælger hoppe og danse lige så meget du vil.
Flere af de store GPSér bliver serviceret i Holland eller Belgien, alene transporttiden til og fra en lidt mere end en uge.
Avatar billede robotten Praktikant
13. marts 2007 - 19:13 #9
Har man ikke krav på en fx en lånemobil? Netop fordi det tager så lang tid?
Avatar billede ibka Novice
13. marts 2007 - 19:21 #10
Det mener jeg ikke når vi snakker om 2-4 uger, men det er også lidt afhænnig af hvor lang tid man har haft den pågældende f.eks mobil
Avatar billede robotten Praktikant
13. marts 2007 - 19:28 #11
Igen ret uldent i kanterne...
Avatar billede mads_ Nybegynder
15. marts 2007 - 17:02 #12
Tak for Kommentarene. Har desværre ikke kunne bruge dem til noget grundet manglende dokumentation.
Avatar billede robotten Praktikant
15. marts 2007 - 21:21 #13
Lige netop, der mangler præcis dokumentation. Det findes ikke, og derfor kan vi heller ikke svare bedre.