Avatar billede deltadk Nybegynder
11. marts 2007 - 21:49 Der er 1 kommentar

Eventlog category

Jeg har brugt ret meget tid på at få oprettet nogle costume category i EventLoggen, jeg har fundet en masse artikler på msdn, men jeg har ikke fået noget af det til at virke. Jeg håber der findes noget her der har en ide om hvordan dette skal gøres.
Det jeg har prøvet er at lave en fil som indeholder:

MessageId=0x1
Severity=Success
SymbolicName=INSTALL_CATEGORY
Language=English
Installation
.

MessageId=0x2
Severity=Success
SymbolicName=CORE_CATEGORY
Language=English
InetProdukt core
.

MessageId=0x3
Severity=Success
SymbolicName=IO_CATEGORY
Language=English
IO operation
.

Derefter compiler jeg dette til en dll med disse cmd..

mc -s EventLogMsgs.mc
rc EventLogMsgs.rc
link /DLL /SUBSYSTEM:WINDOWS /NOENTRY /MACHINE:x86 EventLogMsgs.Res

Her er den kode jeg burger til at refererer til den dll jeg har lavet som indeholder category text

            int categoryCount = 3;
            EventSourceCreationData sourceData;

            //EventLog.DeleteEventSource("InetProdukt");

            // opret en event source hvis den ikke findes
            if (!EventLog.SourceExists(“EventSource”))
            {
                // opret en source definition
                sourceData = new EventSourceCreationData(“EventSource”,”logName”);

                // set resource filen
                if (File.Exists(“EventLogMsgs.dll”))
                {
                    sourceData.CategoryResourceFile = “EventLogMsgs.dll”;
                    sourceData.MessageResourceFile = “EventLogMsgs.dll”;
                    sourceData.ParameterResourceFile = “EventLogMsgs.dll”;
                    sourceData.CategoryCount = categoryCount;
                }

                // opret event source
                EventLog.CreateEventSource(sourceData);
            }

Derefter har jeg bruge noget som det her til at skrive  eventLog.WriteEntry(”string tekst”, type, eventID, 0x1);
Der vises ikke nogen tekst, den viser bare (1) hvis jeg bruger  hex  til at definere category index og None når jeg bruger decimal fx 1

Nogen der har erfaring på dette område?
Avatar billede deltadk Nybegynder
13. marts 2007 - 08:12 #1
Er der virklig ikke nogen der har haft samme problem som mig?