Avatar billede chr_dk8270 Novice
11. marts 2007 - 14:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsummerende felter i rapport med flere kolonner

Jeg har en rapport med 4 kolonner, bestående af Rapporthoved/fod, sidehoved/fod, gruppehoved/fod og detaljesektion. Dataene er medlemmer grupperet i aldersgrupper (30-29, 40-49 osv.

Selve rapporten fylder med 169 medlemmer 3½ kolonne på side 1. I gruppehovedet er antallet af medlemmer i den pågældende gruppe optalte.

I rapportfoden er det samlede antal medlemmer optalte og gennemsnitsalderen udregnet (tak mugs for en præcis beregning pr. dato af alderen!)

Imidlertid kommer rapportfoden med de få liniers beregning på en ny selvstændig side, således at rapporten kommer til at bestå af 2 sider, side med meget få data på side 2.

Da den skal kopieres og sendes til de 169 medlemmer, ville jeg gerne placere rapportfoden i den ledige plads i 4 kolonne på side et.

Endvidere vil jeg gerne have have udregnet det procentuelle antal i den enkelte gruppe af alle medlemmer.

Er der nogen, der kan give mig svar?
Avatar billede balderk Nybegynder
13. marts 2007 - 08:53 #1
Hmm, jeg er ikke helt sikker på hvordan din rapport ser ud..

Men for at starte bagfra: Procentuelle antal:
Hvis du bruger guiden til at lave rapporter, er der noget, der hedder 'opsummeringsindstillinger' (på side tre - er kun synligt, hvis du har valgt mindst eet grupperingsniveau). Der kan du vælge, at den skal angive den procentuelle andel. Du skal selvfølgelig også vælge at tælle antallet af medlemmer. Dette giver dig et eksempel på, hvordan det kan gøres.

Hvis rapportfoden skal ud på samme side, som resten er problemet nok et sideskift.
Prøv evt. at sætte side størrelse til noget større, og se om det stadig kommer ud på side 2..

Ellers kan du jo bare rykke lidt rundt på tingene, så der blive plads.
Avatar billede chr_dk8270 Novice
14. marts 2007 - 16:58 #2
Jeg lukker denne tråd - svarene passer ikke lige