Avatar billede hejhej123123 Nybegynder
11. marts 2007 - 10:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan man laver flere billeder mindre på en gang ?

Hej, ved nogen hvordan man laver over 100 billeder på en gang mindre.
lige nu skal jeg sidde og trykke på hvert billedr, og så gå ind og lave det om. og jeg kan ikke bare marker alt og lave det lille. ? er der andre måder?
Avatar billede summer Mester
11. marts 2007 - 11:04 #1
Hvad bruger du til det nu?
Du kan gøre det i de fleste fotoprogrammer, bl.a. IrfanView. Hvis du har bl.a. Microsoft Office 2003 -> Microsoft Office Picture Manager er det også en fin mulighed.
Avatar billede hejhej123123 Nybegynder
11. marts 2007 - 11:17 #2
jeg har microsoft office, men jeg kan ikke finde ud af at gøre det ved alle billeder på en gang ;)?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
11. marts 2007 - 12:54 #3
http://www.fookes.com/ezthumbs/ freeware hedder også easythompnails
11. marts 2007 - 16:10 #4
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->
"Image Resizer - This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click." ->
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe

Altså i XP's stifinder - makér de (grafik)filer der er tale om - HøjreMusseTast - "Resize Picture..." - følg guiden....
SuperLet/smart/hurtigt/...
Avatar billede summer Mester
11. marts 2007 - 18:29 #5
Når du har microsoft office 2003 og dermed Microsoft Office Picture Manager, behøver du ikke andre programmer. Marker de filer det drejer sig om - "Åbn med" Microsoft Office Picture Manager. Når programmet er åbnet, klikker på miniaturevisning - markerer de billeder du ønsker - rediger, osv.
Avatar billede lzs Nybegynder
11. marts 2007 - 19:34 #6
nice stod også lige og manglede et program til netop det samme, var ikke klar over, at man kunne gøre det i Microsoft Office Picture Manager, men det er jo genialt :D
Avatar billede lzs Nybegynder
18. marts 2007 - 17:49 #7
Måske du skulle lukke dette spørgsmål?
Avatar billede summer Mester
18. marts 2007 - 18:39 #8
hejhej123123 har du fået hjælp nok, så giv lyd
Avatar billede hejhej123123 Nybegynder
24. marts 2007 - 14:04 #9
det er lige første gang jeg er på computeren siden jeg oprettede spørgsmålet, fordi den har været til reperation, jeg skal lige prøve nogen af foreslagende og så giver jeg lyd igen :)
Avatar billede hejhej123123 Nybegynder
24. marts 2007 - 14:37 #10
Det virkede sommer ! :p
Avatar billede summer Mester
24. marts 2007 - 15:35 #11
OK fint