Avatar billede sandfeld Novice
10. marts 2007 - 23:49 Der er 1 løsning

Ændring af søgeformular til at søge lokalt på éen bestemt side

Håber jeg har valgt den rigtige kategori er ikke helt sikker på at mit spm. kun vedrører HTML - der er nok noget java eller lignede med i det... men havde ikke så stor succes med at oprette mit tidligere spm. i denne kategori... så nu prøver jeg her...

Håber I kan hjælpe mig med at ændre nedenstående søgeformular - vil gerne bruge den til at kunne søge på den aktuelle side som jeg indsætter den på - og ikke have den til at gå ud på nettet at søge - den skal kun søge "lokalt" hvis I forstår hvad jeg mener... Hvis den finder et ord eller sætning på siden som matcher med det man har skrevet i søgefeltet så skal den kvittere ved at markere det med blåt - ligesom hvis jeg selv havde markeret det med musen....

Den søgeformular som jeg har fundet nu ser ud som nedenstående - men den vil altså enormt gerne ud og søge på nettet i stedet for at blive på min "lokale" side... har prøvet at skrive det direkte link til den side som søgeformularen er indsat på  i "action" men det er som om det ikke rigtig virker...

Jeg vil gerne give 200 point til den som kan hjælpe mig med at opfylde alle de krav som jeg har stillet her ovenfor... men så skal svaret også være af høj kvalitet... indtil videre sætter jeg pointene til 80 - men guleroden er 120 point ekstra til den som hjælper mig med at lave en perfekt søgeformular...

Den søgeformular som jeg har fundet ser ud som nedenfor - det er muligvis ikke den rigtige til det som jeg skal bruge den til... men det kan en eller anden ekspert sikkert svare på :-)) I dens nuværende form fungerer den i hvert fald ikke til det formål som jeg har beskrevet ovenfor...

<form method="get" action="HER SKAL MULIGVIS STÅ ET ELLER ANDET LINK MEN KAN IKKE RIGTIG FINDE UD AF HVAD">
<p align="center">
<input size=40 name="sp-q"><br>
<input type=submit value="Søg efter et eller andet på denne side et ord, udtryk eller sætning - der må ikke søges på hele internettet - men kun på denne lokale side hvor søgeformularen er indsat" border: 2 groove #C0C0C0">
<input type=hidden name="sp-a" value="sp10023ba4">
<input type=hidden name="sp-f" value="ISO-8859-1">
</form>
Avatar billede sandfeld Novice
25. marts 2008 - 10:36 #1
Efter et år uden noget svar tillader jeg mig at tage pointene retur... :-)