Avatar billede simon2000 Nybegynder
28. maj 2001 - 22:22 Der er 20 kommentarer

Jeg har et asus a7v133!!

Jeg har et asus a7v133, og har installeret et eller andet program der hørte med til bundkortet, programmer hedder asus probe. Mit problem er at jeg bange for at der er noget galt. Inde i voltage summary står der at: monitor ithems 3,6 value 3632 +3,3 out of threshold er det rigtig. Når man starter programmet siger den også nogle biip lyde... Hvad betyder alt dette
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2001 - 22:28 #1
At en eller anden temp. ligger uden for tærskelværdien, du kan evt. se den ude i bios under powermanagement.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2001 - 22:30 #2
Studer din maual grundigt, måske er der nogle sider med fejlbeskrivelser, ellers må du på nettet og finde en faq om dit mobo!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2001 - 22:32 #3
Avatar billede zhark Nybegynder
28. maj 2001 - 23:13 #4
Nu har du sikkert den version der er med på CD\'en - og jeg ved nu heller ikke om det løser \"problemet\"? Men der er rettet nogle bugs - nyeste version kan hentes her: http://212.130.63.211/tweakup.dk/files/mobo/probe21401.zip
Under settings kan du jo sætte treshold fra 10 til 11% der tror jeg ikke sker noget ved.
Alle mine værdier ændres også konstant, dog sjældent over tresholdt, men det sker \"Probe\" popper op og første gang blev jeg også betænkelig hva nu?? Jeg tror ikke på noget er (helt) galt med de små værdier 0,03v
Hvilken PSU har du 250/300W ? og hvilket kabinet, man spekulerer jo på om det kan være noget med PSU\'en der ikke holder en konstant W
Avatar billede simon2000 Nybegynder
28. maj 2001 - 23:28 #5
Hvad mener du med \"Jeg tror ikke på noget er (helt) galt med de små værdier 0,03\" H

Jeg har et 300watt kabinet!!
Avatar billede zhark Nybegynder
28. maj 2001 - 23:40 #6
Jeg mener simpelthen, at - HVIS IKKE DU HAVDE HAFT \"PROBE\", så havde du ikke et problem!!
3,3V + 10 % er altså 3,63V har du ikke 3,632V??
Probe popper altså op og gør opmærksom på det, men OK - jeg har ikke svaret, jeg forstår absolut din betænkelighed, og jeg vil sku\' også gerne have et svar på dit spm. Håber der kommer en på banen med noget brugbart :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2001 - 23:43 #7
Kører din spille ellers, så kan du kortvarigt undvære probeprogrammet!

Har du kikket på værdierne ude i bios under Powermangement?
Avatar billede aaa000 Nybegynder
29. maj 2001 - 09:53 #8
Simon2000, du kan jo se hvilke temp. der er for høje med det program, jeg har selv det samme bundkort. Hvilken CPU har du?
Avatar billede zhark Nybegynder
29. maj 2001 - 10:35 #9
Nu er det jo ikke temperaturen der er over Treshold, men volt der svinger og går lidt over 3,3 + 10 % som sagt kan du under settings sætte treshold til 11 % Det vil jo \"bare\" sige at du ACCEPTERER 11% udsving - du ændre IKKE på hvilke udsving der rent faktisk er!! Altså: Når du jo alligevel bruger computeren kan du da prøve det, og så se om den bliver ved med Beep og poppe op med Probe. Du kan jo klikke på Probe jævnligt og kontrollere værdierne, indtil du måske finder ud af noget.
Avatar billede zhark Nybegynder
29. maj 2001 - 10:39 #10
PS: Prøv at kontrollere temp i bios den er mere nøjagtig, f. eks. siger Probe altid 58/59 gr. CPU og 38 gr. mobo hos mig, men i bios er temp CPU som regel kun ca. 50 gr. og mobo ca. 30 gr.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 10:45 #11
zhark> Man skal nok regne med en stor tolerance i probeprogrammet, de er generelt lidt for optimistiske, sikkert for at folk ikke skal køre den lige til grænsen.
Mon ikke de temp. man kan se i bios under powermanagement er nærmere sandheden.
Avatar billede zhark Nybegynder
29. maj 2001 - 10:57 #12
retaxes>
Jo det mener jeg også! I bios under Power/ sidste linie Hardware monitoring ser man både lavere temperaturer og (lidt) andre volt, bl. a. der for mener jeg simon 2000 \"bare\" kan sætte Treshold 1 % op (hvis værdierne i bios er OK!!) så skaber  Probe sig sikkert ikke. Jeg har hørt fra flere sider at Probe hyler/popper op.
Som sagt ændre der jo ikke noget ved de faktiske værdier, kun ved hvornår der advares! Og 1 % op vil jeg ikke være bange for.
Avatar billede simon2000 Nybegynder
29. maj 2001 - 16:36 #13
Ved i om bundkortet kan klare 3,666 voltage var!! Det er et asus a7v133
Avatar billede simon2000 Nybegynder
29. maj 2001 - 16:37 #14
Jeg vil jo ikke have at bundkortet brænder sammen!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 16:39 #15
Bundkortet skal sgu nok klare de 3.666V, det er mere om din processor og ram kan li\' det.
Avatar billede simon2000 Nybegynder
29. maj 2001 - 16:42 #16
zhark---

Skal man sige at 3,3+10% fordi så er det jo ikke noget problem!!!

Endenlig er jeg ligeglad med hvad probe viser jeg er mere interreseret i om bundkortet kan klare 3,632volt!!

Hvad mener du forresten med det her: \"3,3V + 10 % er altså 3,63V har du ikke 3,632V??
\"
Avatar billede simon2000 Nybegynder
29. maj 2001 - 16:54 #17
Alle---

Hvis det kan hjælpe jer til at svare på mit spørgsmål, så er det 256sdram 133mhz, 1333mhz thunderbird. Er det så noget problem at ramene og cpuen for så meget volt. Skal de ikke bruge så mange volt når de er så høje i hastigheden!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 16:54 #18
Du er nede i små marginaler at det ikke betyder noget, og smid så den probe ud ;o)

Der er mange der slet ikke har et sted hvor de kan aflæse temp. og de slipper for at spekulere på om nu nogle af spændingerne er uden for tolerancen eller ej, indtil de ser røgen stiger op fra kabinettet ;o) og så er det forsent alligevel.

Man skal selvfølgelig, hvis man selv samler en pc, lige sikre sig at der ikke er noget der stikker snuden ned i helvedet, men ellers lader man det være i fred, medmindre man er en overclocker fanatiker der hele tiden er nede i kabinettet.

Jeg kendte en gang en radioamatør der brugte nogle små 10 watts rør i sin sender, problemet var bare at han fik pisket dem op på 100 watt, det gjorde ikke så meget, sagde han - havde en hel spand fyldt med disse rør.
Se det kunne man kalde for overklocning ;o)
Avatar billede zhark Nybegynder
30. maj 2001 - 11:14 #19
Du spørger hvad jeg mener med 3,3V + 10 % = 3,63 har du ikke 3,632
Du skriver jo selv: 3,6 value 3632 + 3,3 det er jo Treshold 3,6 din aktuelle værdi er 3,632V og altså overskredet med 0,032V i fohold til Treshold!  Og de 3,3 er jo den \"normale\" værdi.
Jeg har bemærket at med skærmopløsning 1024x768 kan (jeg) ikke under settings se - og ændre - Treshold, men under 800x600 kan jeg stille procent tolerancen lidt op, værdierne står til 10% tolerance SOM DEFAULT!
Jeg vil være helt tryg ved at ændre værdien for 3,3V til +/- 11 % Jeg er 99,9% overbevist om at der ikke brænder noget sammen - og IGEN... Når du alligevel bruge PC\'en så var det jo sket. Det Probe prg er kun en \"klokke\" ikke noget med ændringer at gøre.
Avatar billede zhark Nybegynder
30. maj 2001 - 23:28 #20
KUN INFO: Nu har mit \"Probe Prg.\" i de sidste par dage poppet op 3 gange - 2 gange har det fortalt at CPU Fan er gået i stå!!? Og een gang dykkede 12V med en rød streg til næsten 0? Meeen... 3 sekunder senere siger Probe: Your PC is OK!
Jeg gider ikke have dårlige nerver af den grund. Når jeg skriver dette er det jo for at \"vi\" kan få lidt erfaring om emnet, jeg tror det ski\' program simpelthen er ustabilt med en masse \"bugs\" for PC\'en har bare kørt aldeles stabilt... HVIS IKKE JEG HAVDE HAFT PROBE!!!