Avatar billede casa21 Nybegynder
10. marts 2007 - 16:00 Der er 15 kommentarer

Unable to connect to database server

Hej Jeg er ved at installere et opensource system på mit webhotel men kan ikke få lov til at tilslutte min server hos needhost.

*Database Hostname: nhmysqlsrv02.needhost.dk

*Database Port: 3306

*Database Username: Mit username som jeg har oprettet

*Database Password: Mit password

*Database Name: DB navn som jeg har lavet

?Table Prefix:
AT_

Skal man normalt gøre noget/ have specielle tilladelser for at kunne installere det?

Er der evt. en der kan hjælpe mig hvis han får et midlertidigt password til mit hotel?
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. marts 2007 - 16:09 #1
er du sikker paa de har oprettet din database paa den url ? (har du spurgt) ?
Avatar billede casa21 Nybegynder
10. marts 2007 - 16:17 #2
Min database er oprettet på jesperbolarsen.dk

Har også prøvet at indtaste det, men det virker heller ikke.
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. marts 2007 - 16:20 #3
ring til din udbyder, de er de eneste der effektivt kan hjaelpe dig
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
10. marts 2007 - 16:21 #4
prøv evt. at sætte database hostname til localhost, you never know. ;)
Avatar billede casa21 Nybegynder
10. marts 2007 - 16:22 #5
Den har jeg også prøvet, det virkede heller ikke.
Avatar billede casa21 Nybegynder
10. marts 2007 - 16:24 #6
Man kan ikke ringe til Needhost og man skal være heldig hvis man får svar på de mails man sender...
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
10. marts 2007 - 16:25 #7
hvornår har du oprettet hos dem ?
Avatar billede casa21 Nybegynder
10. marts 2007 - 16:28 #8
oktober
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
10. marts 2007 - 16:29 #9
ja så burde det hele være oprettet... så vil jeg foreslå som limemedia siger.. send en email. :S
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. marts 2007 - 16:42 #10
hvis ikke du kan ringe er de ikke serioese, afbestil dit webhotel og find et andet og mere serioest sted
Avatar billede per-olof Nybegynder
10. marts 2007 - 17:01 #11
http://www.jesperbolarsen.dk/install/index.php får jeg:
ATutor 1.5.3.3 Installation
    ATutor Logo

ATutor does not appear to be installed. Continue on to the installation.
Det virker vil jeg mena
Avatar billede casa21 Nybegynder
10. marts 2007 - 17:28 #12
Hej Per

Hvis du vælger at gå videre til der hvor den beder om databaseoplysningerne så er det den ikke kan få adgang til den.
Avatar billede per-olof Nybegynder
10. marts 2007 - 18:25 #13
Ok
Database Name:
The name of the database to use. It will be created if it does not exist.
Default: atutor???
"Database Name" må vel vare det dbname du fået fra needhost
Avatar billede per-olof Nybegynder
10. marts 2007 - 18:30 #14
Jeg sitter lige nu og kigger på needhost og der har du 2,5 eller 10 Mysqldb.
De navnen har du fra needhost. Et af disse ska du bruge
Avatar billede per-olof Nybegynder
10. marts 2007 - 18:38 #15
Hvis du ikke har navnen så ligge ind på http://nhmysqlsrv02.needhost.dk/ så ser du vel navnen på dem