Avatar billede rickypriv Nybegynder
10. marts 2007 - 10:24 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Grafikkort - hvad ville i vælge?

Hej Eksperter.

Jeg er ved at bygge en computer af lidt nyt og gammelt , og jeg sidder så nu med 2 grafikkort ..

Nu er jeg ikke den store nørd på det område , så hvad ville I vælge ?

1 - CreativeLabs 3D Blaster FX5600 Ultra
2 - ASUS V8440/TD GeForce 4 Ti 4400

Resten af systemet er iøvrigt:

Asus P5P800 Bundkort
Pentium 4 630+ 3.0 GHz
2 GB DDR400 Ram
Avatar billede peet-49 Novice
10. marts 2007 - 10:31 #1
Der er ikke den store forskel men jeg vill vælge Ti kortet.
Avatar billede huset Praktikant
10. marts 2007 - 10:52 #2
Jeg havde taget Ultra kortet da ti er forældet konta ti kortet.

Her tænker jeg på teknologien bag kortet. 4400 yder fint, men det kan ikke følge 5600 Ultra. Havde det været 5200 havde jeg sagt 4400
Avatar billede peet-49 Novice
10. marts 2007 - 11:13 #3
Du har muligheden for, at teste begge kort i maskinen, så kan du selv afgøre, hvilket du vil køre med.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
10. marts 2007 - 11:14 #4
peet-49 - det var netop det jeg gerne ville være fri for, hvis der nu var en klar forskel. :o)
Avatar billede peet-49 Novice
10. marts 2007 - 11:50 #5
Ja så er du ikke godt hjulpet, som huset siger, så er FX kortet med nyere teknologi, Ti kortet kører dog godt sammen med bundkortet, se bort fra mit svar. Der findes måske en sammenligningstes af kortene, jeg har desværre ikke mere tid i dag, da jeg er på vej ud af huset.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
10. marts 2007 - 20:55 #6
Ja, FX5600 ultra ville jeg klart foretrække over geforce 4...
Men hvad skal systemet bruges til??
For det lyder af en ret dårlig sammensætning ellers, hvis den skal bruges til spil og lignende.. Hvis det skal være server så er grafikkortet jo ligemeget.
Hvis du har tænkt dig at bruge den til spil skal du have noget mere power på gfx.
Avatar billede huset Praktikant
10. marts 2007 - 20:56 #7
Kommer da an på hans krav til spil!
Avatar billede spuncut Nybegynder
10. marts 2007 - 21:46 #8
CreativeLabs 3D Blaster FX5600 Ultra ... helt klart.
..til at starte med ..og så ville jeg ofre en plovmand
på et bedre GF-kort, feks. et NV6200 eller noget brugt
6600GT.
Resten af PC'en kan du have glæde af i lang tid endnu, jeg
har noget magen til og jeg ser ingen grund til at skifte
den ud foreløbig.
Det ville derfor være synd hvis du lagde en dårlig grafik-
ydelse til grund for en udskiftning af det hele.
Desuden klokker 630'eren temmeligt godt, med en ordentlig
CPU-køler og noget hæderligt RAM kan den fint køre 3,6GHz.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
10. marts 2007 - 23:07 #9
Huset, et fx5600 ultra vil give meget ringe ydelse i spil.
Hvis han har tænkt sig at spille counter strike: source, Battlefield 2 og lignende bør han kraftigt overveje at skaffe et andet.
Hvis han vil spille spil som F.E.A.R, Oblivion osv kan han godt glemme det.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
11. marts 2007 - 00:23 #10
Tanken var faktisk spil ja - og som sagt er jeg ved at bygge af gammelt og nyt.

GFX kan helt klart komme på tale at blive udskiftet med tiden - hvis man kan få noget ordentligt AGP 8x til rimelige penge.

Mht til processor og køling har jeg smidt en ThermalTake Blue Orb på, så overclocking skulle ikke være noget prob. hvis jeg fandt på det.

Af spil plejer jeg ikke at have de vilde krav. Lige pt. er det nok Warcraft (ikke WoW) og Heroes V.

Oblivion var faktisk næste plan - men der skal jeg så lige ofre lidt på grafikken først, kan jeg høre.
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2007 - 09:24 #11
Mads3!

Du står valget mellem de to omtalte kort, så jeg kan ikke se hvad dit indlæg har af relevans!
Tag udgangspunkt i det han spørger om og ikke om han skal vælge et 8800GTX!
Avatar billede rickypriv Nybegynder
11. marts 2007 - 09:36 #12
Ok .. valget falder på Creatives ..

Hvem skal have points? :|

Og hvis i har et forslag til en god investering af et godt 8x kort, må i gerne lige smide en komment. :D
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2007 - 09:43 #13

Del point mellem os
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2007 - 09:44 #14
Avatar billede rickypriv Nybegynder
11. marts 2007 - 14:08 #15
Tak for jere indput. :)

Hmm .. 1100 kr+ er lige i overkanten pt. :D
Avatar billede mads-3 Nybegynder
11. marts 2007 - 22:32 #16
Hvis det er i overkanten PT synes jeg du skal bruge det fx5600ultra der, og så hvis du får penge til det på et tidspunkt, tage et 7600GT