Avatar billede anettehansen Nybegynder
09. marts 2007 - 13:02 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Dvd-optager

Er der mon en eller måske flere blandt jer der kan hjælpe mig? Jeg har en masse private optagelser på VHS som betyder alverden for mig og som jeg godt kunne tænke mig at få over på en DVD-skive! Hvad er den letteste mulighed for mig? En DVD-optager måske? Hvis ja hvordan fungerer den? Kan man blot sætte VHS og en tom DVD ind i en DVDoptager og så brænder den? Eller?

Jeg håber I kan hjælpe mig :) Tusind tak skal I have!!
Avatar billede djqd Nybegynder
09. marts 2007 - 13:49 #1
Jeg købte et billigt tvtuner kort til pc'eren og forbandt min vhs afspiller med kortet. Derefter optog jeg "realtime" direkte ind på pc'eren via det medfølgende software - det virker bare perfekt.
Avatar billede anettehansen Nybegynder
09. marts 2007 - 16:56 #2
Okay det lyder godt nok spændende, har et sådan et specielt navn og kan det køre over en bærbar? Måske du kan finde et eksempel for mig på nettet? TUSIND TAK for hjælpen :P
Avatar billede f-l-j Nybegynder
10. marts 2007 - 02:11 #3
Med hensyn til tvkort, syntes jeg at det er lidt for besværligt at rode med, mit råd til vil være at købe en hdd optager med indbygget brænder.
Så er det bare at koble din vhs til optageren og optage og så brænde dem ud bagefter.
Hdd optagere med brænder kan fås for et par tusinde idag med 160 gb hdd, og så er den uunværlig til at optage tv med.
Avatar billede anettehansen Nybegynder
10. marts 2007 - 10:41 #4
Uha det lyder da helt sikkert også som en rigtig god idé - er det let at have med at gøre? For med hensyn til optagelser osv er jeg ikke det større geni - så snart jeg har lært det så kan jeg det, men det er selve "starten" du ved, som ikke må være for besværlig... :)
Avatar billede f-l-j Nybegynder
10. marts 2007 - 14:32 #5
Jamen det kan næsten ikke blive nemmere, en hdd optager virker ligesom en video, blot får du meget bedre billed kvalitet plus mange flere funktioner, bla redigering af optagelser hvor du kan klippe i dine optagelser, og timeshift, som er rigtigt smart, forstil dig at du ser en film på tv, så skal du lige ud og lave kaffe eller andet, start maskinen tryk på record og gør det du skal, når du kommer tilbage trykker du bare play, så hopper du tilbage i filmen fra der hvor du gik, med andre ord, så kan du optage samtidigt med at du afspiller.
Med hensyn til dine vhs optagelser, så er det nemt, du kobler din video til hddmaskinen med scart til line 1 el 2, starter videoen og trykker record, når optagelsen er færdig kan du brænde den som den er eller hvis du har optaget mange små klip, kan du bytte om på rækkefølgen af dem inden du brænder dem.Den laver også en menu, så du har overblik af hvad der er på skiven.
Tro mig, når du har brugt den en gang, kan du ikke forstå at du har kunnet leve uden:-)jeg ved det for jeg har haft en i 3 år:-)
Her er lidt links, så du kan læse om dem.
http://www.godpris.dk/shop/default.asp?ProductID=509
http://www.elcity.dk/shop/default.asp?ProductID=279
http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=828
Avatar billede djqd Nybegynder
11. marts 2007 - 19:03 #6
Nu kan man siger at hvis investeringen er ligegyldig så er HDD optager den bedste ide - har selv en god en fra Samsung - men før det brugte jeg tv-tunerkortet.
Avatar billede anettehansen Nybegynder
11. marts 2007 - 20:01 #7
Okay det er virkelig nogle gode ideer I er kommet med - jeg vil 100% lige kigge på det, jeg vender tilbage om et par dage :D
Avatar billede ranni Forsker
15. marts 2007 - 21:17 #8
Jeg har købt en Freecomm DVB-T og analog  USB stik
Via almindelig antenneledning fra VHS til USB stikket kører din film direkte ind på PC`en, hvor du så kan behandle/klippe/redigere, som du vil, NERO brænderprogram er god til den første behandling.
Jeg mener USB stikket kostede ca. 500 kr.
Avatar billede trav4u2 Novice
17. marts 2007 - 02:12 #9
Det seneste 1½ år har jeg kørt med en ”bambus” DVD-optager (Lumatron 105) til ca. 900,- kr og det virker perfekt!
Så jeg kan klart anbefale en ekstern optager frem for et kort til PC’en.
Avatar billede anettehansen Nybegynder
17. marts 2007 - 10:20 #10
I har rigtig mange gode foreslag og jeg lover at kigge på det hele så snart jeg har fået det bedre, er temmeligt syg lige nu!! Bare for at sige at jeg ikke har glemt jer ;) eller ignorerer jer!