Avatar billede anderslund78 Praktikant
09. marts 2007 - 12:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trojan horse paa mit XD memory kort

Jeg ville tjekke min billeder paa en computer i Vietnam, hvor vi er paa ferie og lige pludselig er XD-kortet inficeret med en W32.SillyDC trojan horse. Nu siger den, kortet er skrivebeskyettet naar jeg vil bruge kameraet og jeg kan ikke tilgaa billederne fra en computer - er der nogle der har nogle tricks til, hvordan jeg skal fjerne denne?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2007 - 12:29 #1
Er kortet så beskyttet at du ikke kan få lov til at bruge en alm. Worm-remover fra f.eks. http://www.arlet.dk
Avatar billede anderslund78 Praktikant
09. marts 2007 - 13:02 #2
Jeg har nu koert en Symantec scan og fjernet de seks filer, men memorykortet viser stadig intet indhold, selv om jeg kan se at der brugt 77.9 MB og Symantec scanner 191 jpg. filer. Jeg har ogsaa koert en Trojanhorse scan, hvor den ikke fandt noget - jeg er rimelig meget paa bar bund mht, hvad jeg skal goere.

Naar kortet sidder i kameraet, siger det at kortet er skrivebeskyttet og jeg kan derfor ikke bruge kortet.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. marts 2007 - 13:35 #3
Prøv evt. disse programmer til at hente billederne:

File Recovery:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
og Smart Recovery:
http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2007 - 13:58 #4
Jeg ved ikke hvor meget IT du har til rådighed - hvis du downloader og brænder INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso (60 mb) skal brændes som bootimages så får du en Live-cd med følgende muligheder
Kan skanne og fjerne de fleste virus - worm - etc  Kan finde og gendanne data fra dit kort - kan nulstille kortet - kan formatere i næsten alle formater
Avatar billede anderslund78 Praktikant
10. marts 2007 - 16:11 #5
Tak for svarene - jeg tror umiddelbart de forskellige vira paa kortet er vaek nu men problemet er at derved blev "indgangen" til billederne ogsaa fjernet, saa udfordringen er at skabe denne igen. Jeg vil prove med nogle af de ovenstaende programmer naar jeg er i DK igen - dvs. paa onsdag :)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 08:21 #6
???
Avatar billede anderslund78 Praktikant
30. december 2007 - 10:24 #7
Luk