Avatar billede morten_21 Nybegynder
09. marts 2007 - 10:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Uens størrelse på celler selvom bredden er angivet

Hej!

Det her er ved at drive mig til vanvid - se denne:

www.dmorten.dk/test/test.php

Problemet ligger i de 2 øverste celler i hver "post". Cellen med kalenderbladet har tilsyneladende en flydende bredde, der afhænger af hvor meget tekst der står i cellen nedenunder - selv om jeg har angivet bredden på både kalender-cellen og overskrift-cellen i pixels.

Det lyder kringlet, men se eksemplet, så skulle det give mening :-)

Jeg vil selvfølgelig gerne have en fast, statisk bredde på de 2 øverste celler i hver post. Nogen tips til hvad jeg gør galt?

På forhånd tak.
Avatar billede roenving Novice
09. marts 2007 - 10:35 #1
Sæt også bredde på dine diver !-)
Avatar billede morten_21 Nybegynder
09. marts 2007 - 10:45 #2
Jeg er måløs.. det er da klamt, at det er nødvendigt :-) Men det gjorde forskellen - tak!
Smid et svar roenving, så er points dine.
Avatar billede roenving Novice
09. marts 2007 - 10:56 #3
Tjah, IE er lavet på en sådan måde, at alle småfejl fanges af renderingsmaskinen, men det betyder også, at den nogen gange overtager kontrollen, for den programmør, der for 12-13 år siden lavede grundkoden, ved helt sikkert bedre end dig, hvad du ønsker ,-(

-- men ellers kan man sige, at det ikke er unaturligt, da tabelller er skabt til at vise det indhold, man nu stopper i dem, og altså ikke til layout !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede morten_21 Nybegynder
09. marts 2007 - 12:31 #4
Ja, IE er lidt krakilsk, rigtigt nok. Men det her overgik alligevel min fantasi..

Nej, tabeller er ikke state-of-the-art til layout, men i min verden er en blanding af tabeller og css lidt nemmere at styre i forhold til 100% css layout. Men der er nok ligeså mange meninger om det som der er mennesker :)
Avatar billede roenving Novice
09. marts 2007 - 12:45 #5
Jeg bruger også den slags blandet kode, men det kan være lidt svært engang imellem, da mange er stærkt religiøse ...

-- og en af de udbredte misforståelser går netop på 'css-kode', da css jo kun er en styling-metode, der intet er uden html-elementerne !-)

Jeg plejer at bruge sammenligningen, at taler man om at lave en side i ren css, svarer det til, at man lader bilen stå, når man skal ned til bageren efter morgenbrød. I stedet tager man autolakken !o]

-- og tak for point ;~}