Avatar billede klitfelt Praktikant
08. marts 2007 - 19:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm til Computerspil

Hejsa,
har haft min 17" sony triniton skærm i 10 år og været meget glad for den, men den er ved at stille træskoene.

Jeg står derfor og skal til at købe en fladskærm. Jeg spiller meget computer og vil gerne ha en 19" skærm der kan klare både FPS og RTS spil.

Er der nogen der har et bud på hvilken skærm der er den bedste på markedet og hvad man skal ligge mærke til når man køber fladskærm til mit behov?
Avatar billede spideregg Nybegynder
08. marts 2007 - 19:39 #1
Jeg har selv en HP w19 og den er jeg meget glad for.

I forhold til computerspil er det vigtigste selvfølgelig opdateringshastigheden - den skal helst ligge under ca. 16ms. Min er på 8 ms og kører alle de hurtige spil helt flydende.

Derudover er der problemet med pixelfejl. I en del af de fladskærme der sendes på markedet er én eller flere af de bittesmå "lamper" som oplyser de enkelte pixels på skærmen i stykker. Dvs. at disse pixels optræder i forkert farve på skærmbilledet.

Jeg fik selv en skærm som efter en uges brug viste sig at have en enkelt pixelfejl. En pixel er jo ikke ret stor, så man kan godt vænne sig til, men da jeg også bruger skærmen til at designe grafik, kunne jeg ikke holde ud at se på det. Og da jeg selvfølgelig havde krav på et produkt uden fejl gik jeg bare ned og fik den byttet i butikken hvor jeg købte den, helt uden problemer.
Avatar billede klitfelt Praktikant
08. marts 2007 - 19:48 #2
Hejsa, og tak for svar.
Er en tommelfingerregel at jo lavere ms desto bedre? dvs at en skærm med 2ms er bedre end en 8ms?
Avatar billede Skoven Praktikant
08. marts 2007 - 22:49 #3
Helt sikkert, men du vil nok ikke kunne se forskel alligevel. Men hold dig til 8 ms og nedefter hvis du skal bruge det til "hurtige" computerspil.
Avatar billede klitfelt Praktikant
14. oktober 2007 - 12:50 #4
Tak for hjælpen. beder sent end aldrig :-)
Avatar billede klitfelt Praktikant
14. oktober 2007 - 12:57 #5
test
Avatar billede klitfelt Praktikant
14. oktober 2007 - 12:59 #6
hvordan tildeler jeg dig point?
Avatar billede klitfelt Praktikant
26. november 2007 - 12:58 #7
Hey spideregg, fik vist aldrig tildelt dig point. svarer du?
Avatar billede klitfelt Praktikant
18. oktober 2008 - 14:47 #8
ok