Avatar billede kenw Nybegynder
08. marts 2007 - 18:32 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Problem med ATI Radeon X1950 Pro AGP?!

Hej eksperter!

Har lige installeret grafikkort Radeon X1950 Pro (Lite retail), men jeg synes ikke at grafikhastigheden i mine spil er øget videre.
I Flight Simulator X yder kortet i hvert fald ikke mere end mit tidligere NVIDIA TI4200.

Hvis jeg kigger i Windows XP systemoplysninger så er AGP funktionen ikke tilgængelig - den er grå.
Og hvis jeg i XP kigger i ATI's medfølgende software Catalyst står der blot "AGP off"!, hvorimod hvis jeg åbner Catalyst i Vista, som jeg har liggende som en dual boot, står der AGPx8.
Jeg ved at Vista styrer både PCI og AGP-bus, mens det i XP er formentligt er bundkortets opgave.

Men det spiller ingen forskel om jeg kører FS i XP eller Vista...

Jeg har et ASUS A7N8X Deluxe bundkort... Kører mit grafikkort på PCI-bussen eller hvad? Og hvordan kan jeg i så fald aktivere AGP?

Mvh. kenw
Avatar billede peet-49 Novice
08. marts 2007 - 18:36 #1
Det gør du i bios.
Avatar billede peet-49 Novice
08. marts 2007 - 18:36 #2
F2 eller DEL giver under opstart adgang til bios.
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2007 - 11:45 #3
Dit gamle software til ti-kortet skal være afindstalleret. Du skal have dotnetfx fra microsoft indstalleret.
Avatar billede kenw Nybegynder
09. marts 2007 - 17:04 #4
Jeg har været i BIOS.
Gammelt software er afindstalleret.
Jeg har kigget på dotnetfx. Det er jo noget med nettet og mobilfoner!!! hvordan passer det sammen ?
Avatar billede kenw Nybegynder
09. marts 2007 - 17:33 #5
dotnetfx hjælper ikke en fis.
Avatar billede kenw Nybegynder
12. marts 2007 - 19:03 #6
Har fundet løsningen. Indstalleret bundkortdriverne igen fra Cd'en. Gad vide om de nogensinde har været indstalleret! I hvert fald kører jeg nu med AGP x8.
Tak til peet-49, men ingen point desværre.
Avatar billede peet-49 Novice
13. marts 2007 - 07:52 #7
Efter installa f frame.net skal systemet genstartes.