Avatar billede zhark Nybegynder
08. marts 2007 - 17:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke scanne for virus

En kammerat har fået virus, og jeg har prøvet at hjælpe, men kan ikke klare problemet - fordi det er lidt spec:

Man kan ikke installere Norton (eller noget som helst andet virus prg.)

Er man på nettet og forsøger at online scanne - eller - downloade et antivirus prg. lukkes nettet ned øjeblikkeligt. Jeg har efterhånden prøvet stort set alle scan prg. men der lukkes bare (:
PS.: Det er ikke PCen der lukkes, men kun internettet eller Norton, hvis man prøver at install. dette

Hvad hulen gør man ?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2007 - 19:11 #1
Du kan prøve med denne artikel http://www.eksperten.dk/artikler/1021

har du prøvet denne online scanner ?
http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede zhark Nybegynder
08. marts 2007 - 20:21 #2
Der er muligvis noget (om emnet)i artiklen, det ser vi på.
Men - jo - OGSÅ den online scanner er forsøgt. Men som det står noget om i artiklen, så "dræbes" exe filer. Det passer i hvert fald (:
Alle online scannere har bare været fremme i split sekundt. Og på samme måde hvis man forsøger at dovnloade noget til spyware/virus/antivirus m.v., så lukkes nettet ned øjeblikkeligt.
Og som skrevet kan man ikke installere Norton, som min ven har købt - lige sent nok... det er åbenbart en ond sat..
Men ellers kører PCen på nettet i andre sammenhæng
Avatar billede askask Nybegynder
23. marts 2007 - 10:43 #3
Har du fundet en løsning på dine problemer - jeg oplever noget lignende se: http://www.eksperten.dk/spm/769393