Avatar billede mitrine Nybegynder
08. marts 2007 - 14:00 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

E-faktura via Navision XAL

Kan Navision danne en OIO XML fil til E-fakturaring?
Evt via en donkey eller lign?
Nogen der ved det??
Avatar billede blacks Mester
08. marts 2007 - 14:09 #1
Celenia har lavet en løsning til XAL sammen med PBS
Avatar billede freekyzone Nybegynder
08. marts 2007 - 14:10 #2
Åh ja, e-fakturering. Den fantastiske opfindelse som skulle gøre livet nemmere..
Ye' right!

Ja det kan navision selvfølgelig.
Det er et spørgsmål om et ekstra modul, hvis du vil køre 100% e-fakturering gennem VANS (aom entelig er en sikker offentlig FTP-mappe-lignende ting)

Ellers kan du lave e-faktura ved at ex. at sætte EAN nummeret lige under fakturanummeret og sende fakturaen til Datascanning A/S.
Her er det "kun" nødventigt at retten i forms i navision således at der kommer et felt mere når der skal laves faktura.

Ellers er jeg 99% sikker på der ligger en opdatering til navision hvori oioxml-delen er inkluderet, på samme måde som C5
Avatar billede freekyzone Nybegynder
08. marts 2007 - 14:20 #3
OIOXML Update 5 til navision: http://www.navisionguider.dk/artikler_272.html :

Download OIOXML Update 5

Her kan du downloade Release Navision OIOXML Update 5.doc:

Her kan du downloade OIOXML Update 5 3.60.00.38 With Danish Language.exe:

Her kan du downloade OIOXML Update 5 for 3.70.B With Danish Language.exe:

Her kan du downloade OIOXML Update 5 for 4.00 With Danish Language.exe:

Her kan du downloade OIOXML Update 5 for DK4.0.sp1_dadk.exe:
Avatar billede mitrine Nybegynder
08. marts 2007 - 14:35 #4
1000 Tak for dit udførlige svar freekyzone:-)
Jeg prøver at se om det vil virke for mig..
Ellers vender jeg frygteligt tilbage og udspørger dig
;-)
Avatar billede blacks Mester
08. marts 2007 - 15:09 #5
Lige en kommentar, det er til Navision 3,6 den opdatering du har fået af freekyzone Den kan du ikke bruge på en XAL.
Avatar billede mariaf Juniormester
08. marts 2007 - 18:18 #6
Det er standard i XAL, så der er ingen grund til at bøvle med 3. parts produkter. Filen sendes til/via BGbank for under en krone og så er den ged barberet.