Avatar billede none01 Nybegynder
08. marts 2007 - 11:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Check om fil er ændret?

hej eksperter,

Jeg har et lille spørgsmål.
jeg skal lave et program som skal kunne tjekke om hosts filen i windows er ændret.
Hvad ville være den mest hurtige måde at tjekke det på?
Programmet bliver startet via loginscript fra AD så det er ikke noget med filesystemwatcher jeg skal bruge.
Jeg tænkte på at have en slags checksum af filen og checke om den er ens som på computeren.
Er der en læt måde at gør det på, eller er da en bedre måde?
Avatar billede none01 Nybegynder
08. marts 2007 - 20:30 #1
Jeg har prøvet at lave inholdet af filen om til en MD5 hash kode men det hjalp ikke så meget.
Hver gang programmet bliver kørt bliver det en anden hash kode.
Avatar billede none01 Nybegynder
08. marts 2007 - 22:58 #2
Har selv fundet ud af det, det var simpler end jeg troede.
Jeg smed inholdet af filen i en string og brugte GetHashCode til at få en kode ud af den.