Avatar billede enevold Nybegynder
08. marts 2007 - 09:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

GPS til brug i Google Earth og Nasa WorldWind

Har læst om hvad der er skrevet om GPS. Det er vist kun til dem der har bil og bærbare, ingen af delene har jeg. Jeg har en stationær PC. Google earth og WorldWind anbefaler Garmin produkter, men hvilken Garmin GPS skal jeg bruge?
Avatar billede Beach Mester
09. marts 2007 - 00:11 #1
???Hvad skal du bruge en GPS til hvis den (antennen) ikke skifter lokation?
Forstår ikke helt hvad du søger og hvad du skal bruge det til:-)

//Beach
Avatar billede enevold Nybegynder
09. marts 2007 - 08:23 #2
Det er et godt spørgsmål. Jeg er ny i GPS, men begge programmer har GPStracker i deres programmer. Og derfor mit spørgsmål. Men muligvis er der noget jeg har misforstået. Jeg mener bare at læst i WorldWinds forum at der er en hel del der bruger GPS i de programmer.
Avatar billede Beach Mester
10. marts 2007 - 00:09 #3
Fidusen ved at have en GPS er i meget korte træk at kunne finde ud af hvor i verden man er. Ved at tilslutte en GPS til din computer der står på Paredisæblevej 111, Andeby får du via div. programmer der kan læse data fra en GPS antenne at vide, at du nu befinder dig på.... Paredisæblevej 111, Andeby.

Så med mindre du ikke aner hvor i venden du er, vil der ikke være meget fidus i at købe en GPS der fortæller dig det (og viser det visuelt på et kort)

En GPS bruges oftes i biler som jo bevæger sig. På den måde kan man via disse programmer se hvor man er i verden og de fleste programmer er så også designet så man kan indtaste en distination så programmet kan udregne hvilken rute man bør følge for at finde frem->
Alt det kan du jo ikke rigtigt bruge til noget hvis ikke du flytter dig fra A til B:-)

Link der kort beskriver GPS--->
http://da.wikipedia.org/wiki/GPS

//Beach
Avatar billede enevold Nybegynder
10. marts 2007 - 07:10 #4
Tak for din hjælp