Avatar billede dantrold Nybegynder
08. marts 2007 - 00:02 Der er 6 kommentarer

koverter fra et sprog til et andet sprog

Er der nogen der kender et program eller evt. en internet side hvor man kan eks. skrive noget på danske.
EKS.
Jeg var på fiske tur i går og fanget en kæmpe søstjerne.

og så få den linie ud på et andet sprog. "Engelsk, Tysk"

Og det skulle være sådan at man markeret den linie som stod på dansk og klikke på en knap eller hvad det nu kunne være så gjorde programmet eller internetside det at den skrev det som det skulle stå hvis det skulle stå på engelsk.
Avatar billede mfalck Praktikant
08. marts 2007 - 07:45 #1
http://babelfish.altavista.com/

den kan dog ikke oversætte fra dansk
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. marts 2007 - 09:05 #2
Programmer der laver direkte oversættelse(r) er ofte noget bras. Programmer af denne type oversætter ofte  hvert enkelt ord for sig og det kommer der ofte nogle spøjse sætninger ud af.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. marts 2007 - 09:07 #3
mener aengang at have stødt på side(r) med eksempler på brug af et sådan program. Dette kom der som tidligere nævn noget komisk ud af

kan ikke lige huske linket men prøv google
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. marts 2007 - 09:37 #4
Det er som Vybersåace siger disse programmer er noget bras. Du vil ikke kunne finde et sådant program til Dansk (ihvertfald ikke gratis).

Prøv mcfalck`s forslag babelfish.
Avatar billede dantrold Nybegynder
08. marts 2007 - 19:30 #5
Ok.
takker, men jeg snakket heller ikke om det skulle være Gratis.

Jeg regnet heller ikke med at man kunne. som i selv skriver, bliver det nogle sjove sætninger.
Avatar billede mtj111 Novice
09. marts 2007 - 13:41 #6
Jeg lavede selv nogle tests af en online oversætter sidste år, hvor jeg tog et kendt eventyr af H.C. Andersen, oversatte det til engelsk og tilbage til dansk igen. Resulatet er her: (prøv også at gætte hvilket eventyr det er)

Der var altså hyggelig ude på landet ; den var sommer , korn stod gult , havre grøn , den hø var berejst hen til stack nede hen til de grøn engel , og der blev af stort omfang henne ved hans lange , rød ben og snakkede ægyptisk , af at sprogene fik han lært af sig moder. Rundt regnet ager og eng var der store den skov , og i midten af den lunde det dybe søer ; hvor kan det være at , der var i sandhed hyggelig derude ude på landet! I midten af den solskin liggende der en alderstegen landbrug af det dybe kanaler rundt regnet , og af den mur og nede hen til den vand ophobede store skræppeblade , der var altså lang , at kun lidt børn kunne opstille opføre blandt de højlig ; der var nemlig vildsomt derinde , at hen til den størst skov , og her ovre liggende en and henne ved sig beredvillig ; hun burde ruge hans kun lidt ællinger frem , hvordan end ligefrem var hun henimod bedrøvelig , fordi at varede altså i lang tid , og hun sjælden fik synlig ; de andre ænder vel overvejet bedre af at bad omkring hen til den kanaler , end at beløb og sidde blandt en skræppeblad hen til snadre af sig. Afgørende jovial at på egen hånd kant efter den det andet : “pip! pip! ” sagde at , al æggeblommerne var blevet levende og stak den hjerne frem.