Avatar billede carinaenk Nybegynder
07. marts 2007 - 20:55 Der er 26 kommentarer

InstallShield - hvad er det?

Hej!

Når jeg trykker på et link i en mail, får jeg en grå kasse med "InstallShield" i....

Hvad er det, og hvorfor ialverden kan jeg ikke komme videre?

Håber og ser frem til Jeres sædvanlig professionelle svar!

Hilsen
Carina
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 21:23 #1
InstallShield plejer at være det "program" som installere filer på din computer
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 21:24 #2
altså det er et program som installere programmer, spil etc. det "udpakker" filerne automatisk, så man ikke selv skal :)
Avatar billede carinaenk Nybegynder
07. marts 2007 - 22:14 #3
Tak for hurtigt svar. Hvordan får jeg kassen væk (altså installerer programmet), så jeg kan trykke på linket?
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 22:22 #4
er det et link som du absolut skal bruge? da hvis det ikke er, så er det højst sansynligt en af de dårligste forsøg på virus
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 22:23 #5
og hvad er det den prøver at installere?
Avatar billede carinaenk Nybegynder
07. marts 2007 - 22:29 #6
Det er ALLE link, som jeg forsøger at trykke på i min mail-boks (Outlook) - den eneste måde jeg kan bruge dem på er at kopiere dem og indsætte dem i proceslinjen foroven, og det er en besværlig måde.
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 22:37 #7
hmmm... det er lidt svært at sige hvis jeg ikke selv sidder foran den :/ har du msn? så kan jeg få dig til at "tage" et billede af hvad den viser med installshield og dermed hjælpe dig videre?
Avatar billede carinaenk Nybegynder
07. marts 2007 - 22:48 #8
Dette er hvad der står:

InstallShield

Command line parameters:

/L language ID
/S hide intialization dialog. For silent mode use :/S/v/qn
/V parameters to MsiExec.exe
/UA<url to InstMsiA.exe>
/UW<url to InstMsiW.exe>
/UMzurl to msi package>

Hjalp det?
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 22:59 #9
desværre nej... Installshield skulle være et program som installere andre programmer, men at den siger det der er mærkeligt...

Prøv at følge de her ting som står i følgende link

http://www.wellesley.edu/Computing/InstallShield/InstallShieldError.html
Avatar billede carinaenk Nybegynder
07. marts 2007 - 23:17 #10
Tak igen for dit hurtige svar....

Fulgte dit link og prøvede først:

Try this fix first:

Open My Computer > C: > Program Files > Common Files.
Drag the folder InstallShield to your desktop.
Try installing the application again.

men..... "Common Files" i program files findes slet ikke.... øv!

hvad ialverden gør jeg nu?
Avatar billede carinaenk Nybegynder
07. marts 2007 - 23:36 #11
Hopper i seng. Håber at høre fra dig i morgen.

Forresten - hvordan er det nu, at jeg afslutter og giver point?

Godnat og foreløbig tak!
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 14:39 #12
hmmm... den der common files har jeg heller ikke...

Men ved du hvordan man laver et screenshot af sin skærm også lave et billede ud af det?
For så kan jeg se 100% hvad der går galt...

min mail: Nicer@post.cybercity.dk
Avatar billede carinaenk Nybegynder
08. marts 2007 - 19:31 #13
Nej - jeg ved ikke, hvordan man laver et screenshot af min skærm - vil du fortælle mig det, så sender jeg det til dig!
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 20:06 #14
på dit tastatur burde der være en knap som enden hedder: Prt Scr eller Print Screen, den trykker du på når du har installshield fremme... derefter går du ind i "verdens bedste tegneprogram" paint og trykker ctrl+v og derefter gemmer det som en .jpg fil også sender du til ovenstående mail :)
Avatar billede carinaenk Nybegynder
08. marts 2007 - 20:22 #15
Desværre - denne funktion kan jeg ikke.....

øv - det ser ud til, at vi er låst lidt fast!
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 20:27 #16
ingen panik ;) der er en måde at få den Print Screen knap ;)

start > alle programmer > tilbehør > hjælp til handicappede > skærmtastatur

så burde du have den knap ;)
Avatar billede carinaenk Nybegynder
08. marts 2007 - 20:58 #17
Herligt - nu har jeg sendt det til din e-mail adresse.

Hilsen
Carina
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 21:06 #18
Hvornår begyndte den på det?

Har du lige installeret noget itunes?
Eller
Har du lige installeret den nye Internet Explorer 7?
Avatar billede carinaenk Nybegynder
08. marts 2007 - 21:35 #19
Jeg har installeret den nye Internet Explorer 7
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 21:39 #20
Fjern den og se hvad der sker... IE 7 er noget *BEEP* undskyld jeg siger det
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 21:41 #21
Hvis du så ikke har nogen IE tilbage, så download firefox så du kan tjekke nettet inden du fjerner IE 7...

Firefox er et alternativ til IE
Avatar billede carinaenk Nybegynder
08. marts 2007 - 21:43 #22
Jeg har prøvet firefox - bryder mig ikke så meget om den..... Kan jeg hente en tidligere version af IE?
Avatar billede carinaenk Nybegynder
08. marts 2007 - 21:44 #23
Kunne f.eks. ikke bruge Firefox til min net-bank....
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 21:55 #24
Avatar billede carinaenk Nybegynder
08. marts 2007 - 22:00 #25
Og jeg har BG-bank, og da jeg ringede til hot-line for at høre, hvorfor jeg ikke kunne logge på, fortalte de mig, at den ikke var forenelig med Firefox....

Jeg prøver at hente fra dit link, men det bliver ikke nu. Skal ekstremt tidlig op i morgen, så jeg må fortsætte med dette i weekenden.

Foreløbig tak for din hjælp - du hører fra mig igen.

Hilsen
Carina
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 22:04 #26
i orden ;) godnat ;)