Avatar billede allanrye Nybegynder
07. marts 2007 - 19:08 Der er 5 kommentarer

Vurdering af site - design og layout

Jeg har lavet et nyt design til mit lille webbureau. Men jeg vil gerne lige have nogle andre øjne på det inden det bliver uploadet, da man jo godt kan stire sig blind.

Så I kom med ris/ros om designet, layout, farver, overskueligehed etc.

På forhånd tak.

Vh Allan
Avatar billede allanrye Nybegynder
07. marts 2007 - 19:11 #1
Ups.
Det er nok nemmest at finde siden med et link:-)

http://aaweb.dk/site/

Vh Allan
Avatar billede loevgaard Praktikant
07. marts 2007 - 19:45 #2
Synes I/du virker meget professionelle, men med henhold til designet, så må jeg ærligt talt indrømme at min fantasi ikke kan drage mange paralleller mellem en faldskærm og webdesign. Når man fører musen over et link i toppen, så bliver linket sløret, ved ikke hvordan du har lavet det, men tror det ville være bedre, hvis teksten ikke blev "crispy".
Avatar billede allanrye Nybegynder
07. marts 2007 - 20:56 #3
Ja jeg ved godt at faldskærme måske ikke er det man lige tænker på i forbindelse med webdesign. Men kan måske drage paraller med noget luft under vingerne eller luftforandring eller lign. Det er også lidt fordi det er et billede jeg tog i Indien og synes det passer godt til et banner.
Mht. "effekten" ved mouse over så er det ikke planlagt, jeg har spurt spørgsmålet under flash, men ved ikke havd det skyldes endnu.
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. marts 2007 - 20:37 #4
"effekten" skyldes at teksten ikke står på rene x_y akser (10.0 og ikke 10.1)
når der så foregår en animation under (pixels opdateres) så blurer teksten (det er en klassiker som er 10 år gammel efterhånden).

sitet ser ok ud, men virker på en måde  m e g e t  gammeldavs, i 2006 burde det ike være nødvendigt at argumentere med "hvorfor skal i have en hjemmeside" den slags hører 90ërne til :-) - ellers Ok, der er lidt rod i topmargin/overskrifter under de forskellige sider (ikke konsistent.) og billedvalget er lidt intetsigende. Men sitet er sobert meget tæt på stilrent men dog lidt "kedeligt". ja og hov der er lidt ballade med venstre/højre stregerne (med mindre det er tilsigtet at der nogen steder er 1 px og andre steder 3px kant på.
Avatar billede tikkaog2 Nybegynder
09. marts 2007 - 10:03 #5
Jeg blev lidt forvirret over, at billederne og overskrifterne på forsiden ikke er linket. -Og så synes jeg der er for lidt luft mellem tekst-spalterne på de andre sider.
Hvis du lod siden udnytte hele skærmbredden kunne man måske slippe for at scrolle ned...Jeg ved godt det er en udfordring at få designet til at holde, men min ringe mening er, at det er det værd.