Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
07. marts 2007 - 16:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IP-adresser

Hej. Jeg vil gerne være host i Rise of Nations. Men når jeg klikker "create" i multiplayer, så finder den min interne ip-adresse. Jeg kan se at jeg har en intern og en ekstern. Hvordan får jeg den til at bruge den eksterne?

Manualen skriver  "Systems with more than one IP address currently are unable to host multiplayer games: In order to host a game, one IP address must be removed so the system only has one valid IP address."

Jeg har et netkort hvilket jeg bruger til at gå på nettet med. Så vidt jeg ved har jeg ingen router eller lignende.

Svar og kommentarer er velkomne.
På forhånd tak.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
08. marts 2007 - 09:06 #1
Hvis du har en intern ip-adresse på din pc, så må der være en dims der overætter den til din eksterne adresse.
Det er typisk en router. Hvis du ikke har sådan en, så må det være din internetudbyder der gør det.
Fortæl mere om din internetforbindelse. Hvilke bokse har du derhjemme og hvilken slags internetforbindelse har du?

Sådan en oversættelse hedder NAT. Hvad siger manualen om NAT?
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
08. marts 2007 - 10:39 #2
Jeg har noget kollegie-net. Der er ikke andet end netkortet i min bærbare - og så det stik jeg kan sætte i boksen på væggen. Jeg kan ikke andet med den boks.
Så vil det sige at jeg skal få ABK-net til at ændre det?
Avatar billede jarlskov Nybegynder
09. marts 2007 - 15:48 #3
Så er det kollegiet, der oversætter fra din private til en offentlig adresse.
Det er fordi kollegiet ikke har nok offentlige adresser til alle.

Sådan en oversættelse hedder NAT. Hvad siger manualen om NAT?
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
09. marts 2007 - 17:30 #4
Jeg har ingen manual. Derfor heller ingenting om NAT. Det jeg har er http://www.abk-aalborg.dk/postnuke/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=207
Problemet er at driftsgruppen kan være svær at få fat i.
Men jeg bliver ved med at prøve. Tak for svaret.