Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
07. marts 2007 - 16:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af PDF filer i RGB til CMYK "on the fly"

Hej eksperter.

Jeg søger et program der kan konvertere farveskemaet i PDF-filer "on the fly" fra RGB til CMYK med 100% nøjagtighed.

Er der nogen der kender noget til et program der kan det?

Tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2007 - 14:15 #1
PDF-filer er som regel en dokument type, mens PSD-filer er billed-filer. Så hvilken er delene er det du mener?

PSD-filer kan ændres i Adobe Photoshop, mens jeg ikke mener at PDF-filer kan ændres til CMYK.
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
08. marts 2007 - 14:27 #2
Undskyld... men der står ikke PSD nogen steder, så jeg mener selvfølgelig PDF.

Jeg har iøvrigt fundet en løsning på problemet.

PubliPDF er en "printer" der kan gøre tricket... dog er brugervenligheden af dette program MEGET ringe. Men man har mulighed for at definere hvilke RGB farver der skal blive til hvilke CMYK farver.

Et andet udmærket software kan være Callas pdfColorConvert CLI. Her har man dog ikke mulighed for at definere farver, men kun bruge foruddefinerede skemaer.

Tror mit eget svar var det bedste denne omgang.
Avatar billede jbone1 Nybegynder
09. marts 2007 - 07:13 #3
Du kan bruge imagemagick + ghostscript i kombination til at konvertere PDF til alle tænkelige formater, inkl. PDF cmyk til PDF rgb og tilbage.
Du har mulighed for at lave dine egne farve profiler og bruge standard icc og icm filer.

Eks. på commandline:
convert.exe -profile stientilditcolormapind stientildinpdfind -profile stientilditcolormapud stientildinpdfud

Eks. med rigtig data (konvertere CMYK til RGB):
convert.exe -profile c:\imagemagick\SWOP.icc c:\mincmyckpdf.pdf -profile c:\imagemagick\sRGB.icm c:\nyrgbpdf.pdf