Avatar billede rp78 Nybegynder
07. marts 2007 - 15:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mappe et drev med subst

Jeg har en bat-fil som kører denne kommando:

subst w: c:\mappe
(altså simpelt, en mappe bliver tildelt et drev bogstav)

Så har jeg en netværks harddisk jeg gerne vil gøre det samme ved.

subst x: \\192.168.1.150

Men det virker bare ikke. Kan det lade sig gøre og i såfald hvordan går jeg? :)
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 15:29 #1
Kan du sætte navnet på hdd?
Fx. hvis du sætter en computer til at hedde: xxx
også du skriver \\xxx så kommer du ind på den?
Muligvis kan du gøre det med netværksnavn i stedet for ip?
Avatar billede screem_brille Novice
07. marts 2007 - 15:30 #2
NET USE w: \\ipadresse\share /persistent:no
Avatar billede rp78 Nybegynder
08. marts 2007 - 08:38 #3
Hej screem brille og tak for dit svar.

Jeg har forsøgt mig med dit forslag, og det virker til dels.

Et par spørgsmål har jeg dog, så skal du nok få dine point :)

1.: Hvordan sletter jeg drevet igen
2.: Skal jeg pege til en mappe på netværksharddisken? f.eks. share m.m.?

Håber du kan hjælpe med ovenstående
Avatar billede rp78 Nybegynder
08. marts 2007 - 08:39 #4
Hej nicer

Også tak dit svar. Jeg har prøvet med host, men det virker ikke. Dog ser det ud til at screem bille's forslag fungerer ganske godt
Avatar billede screem_brille Novice
08. marts 2007 - 08:43 #5
If exist w:\ NET USE w: /D

ovenstående sletter netværksdrevet (og hvis du gør det i logoff scriptet er ovensående nok at skrive), gør du det i logon skal ovenstående line stå før linien der mapper drevet (er jo logisk nok ;) )
Avatar billede rp78 Nybegynder
08. marts 2007 - 08:56 #6
Jeps, jeg fandt også selv ud af det. Dog med net use w: /delete