Avatar billede zakiller Nybegynder
07. marts 2007 - 15:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adobe Acrobat PDF - brevpapir

Hej, - jeg kunne ikke lige finde den helt rigtige kategori.

Er det muligt at lave en slags brevpapir, således at når jeg printer noget ud så kommer der automatisk et brevhoved ?

Jeg har et offline-brevpapir - men problemet opstår, hvis jeg skal sende en .pdf via email.
Avatar billede autolog Novice
07. marts 2007 - 23:36 #1
Kan du ikke bare opsætte et brevhoved/skabelon i Word. Så sætter du øvrig tekst i Word og genererer pdf af Wordfilen. Så har du en pdf med brevhoved.

Jeg kan selvfølgelig godt se problematikken, hvis det er en InDesign fil eller deslige! Men det kunne da være en start!
Avatar billede zakiller Nybegynder
22. marts 2007 - 17:13 #2
Ja det er en mulighed, men det løser ikke problemet helt.
Avatar billede odysseus1400 Nybegynder
27. marts 2007 - 21:22 #3
Dette svar tager udgangspunkt i Acrobat 7:

1: Du laver en side med dit brevhoved i Word eller ImDesign eller et andet program og genererer en pdf fra dette dokument.. Denne pdf skal være en fuld A4 (hvis det brev, sidehovedet skal bruges i, er A4) med sidehovedet placeret det rigtige sted på siden - og med plads til din brevtekst. Gem denne pdf et sted, hvor du nemt kan finde den igen..

2: Når du så har lavet et nyt brev, som skal have dette brevhoved, generer du ligeledes en pdf af dette brev. Igen skal brevet være sat op, så der er taget højde for sidehovedets placering..

3: Åben pdf-filen med dit brev i Acrobat.. Gå derefter op i menuen Document i Acrobat og vælg menupunktet "Add Watermark and Background..."... Når dialogboksen åbner, markerer du feltet "From File" nede i sektionen "Source" og klikker på knappen "Browse". Nu bladrer du hen til din pdf med brevhovedet og åbner den.. Når du kommer tilbage ud til dialogboksen "Add Watermark and Background" klikker du på "ok", og dit sidehoved vil blive tilføjet til dit brev..

4: På denne måde kan du have dit sidehoved liggende i en pdf, som kan bruges igen og igen til breve, som er skrevet i alle mulige programmer.. Du skal bare lave pdf-filer af brevene og gå ind i Acrobat og tilføje sidehovedet..

5: En bemærksning: Hvis du med "automatisk" mener, at du på en eller anden måde skulle kunne sætte dit system op, så når du i hvilket som helst program går ind og vælger "Print" - og vælger at printe til en hvilken som helst printer, der er tilsluttet dit system (inklusive AdobePDF-printeren) - så skulle dette sidehoved helt af sig selv blive tilføjet til dit printjob under printprocessen, må jeg desværre skuffe dig med, at sådan noget ikke findes.. Der er - mig bekendt - kun en måde at lave et sidehoved, som er tilgængeligt for brug i breve, skrevet i et hvilket som helst program på din computer, og det er den procedure, som jeg har beskrevet ovenfor.. Det er ikke fuldautomatisk, men du har dit brevhoved tilgængeligt hver gang - uanset hvilket program du skriver dit brev i - og så tager det ikke ret lang tid at tilføje brevhovedet i Acrobat..

Håber dette giver dig et anvendeligt svar, selvom det måske ikke helt var det, du håbede på..

Odysseus1400
Avatar billede zakiller Nybegynder
07. april 2008 - 17:03 #4
........lidt sene point :)